ایران

تسهیلات و تخفیف‌های ساکنان محدوده کنترل آلودگی ( زوج و فرد سابق )

طرح محدوده کنترل آلودگی هوا از اول تیر ۱۳۹۸ در محدوده زوج یا فرد سابق آغاز می‌شود و بر اساس آن ساکنان این محدوده از تسهیلات و تخفیف‌هایی برخوردار هستند.
ساکنان محدوده‌ طرح کنترل آلودگی هوا علاوه بر یک‌بار خروج رایگان پیش از ساعت ۸.۳۰ و یک‌بار ورود رایگان پس از ساعت ۱۷ از تخفیف ۵۰ درصدی عوارض برای تردد بین ساعات ۸.۳۰ تا ۱۷ بهره‌مند می‌شوند.
به ازاء هر واحد مسکونی در محدوده‌ کنترل آلودگی هوا، تنها یک خودرو از تسهیلات مذکور برخوردار می‌شود.

مرتبط: نحوه محاسبه عوارض طرح ترافیک در سال 98 
همه ساکنان این محدوده برای بهره‌مندی از این امتیازها، باید پس‌ازآنکه در سامانه «تهران من» به نشانی My.tehran.ir ثبت‌نام کردند، در همین سایت از منوی سمت راست وارد قسمت «خدمات طرح ترافیک: شرایط خاص شهروندان» شوند و در صفحه «ساکنان محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا» اطلاعات محل سکونت خود را وارد کنند.
اطلاعات موردنیاز شامل شماره بلوک، شماره ملک، شماره آپارتمان و نوع ملک (مالک یا استیجاری) است. همچنین متقاضیان باید تصویر سند مالکیت یا اجاره‌نامه و نیز تصویر قبض عوارض نوسازی و عمران شهری را در همین صفحه بارگذاری کنند. عوارض سالیانه خودرو و بدهی طرح ترافیک این متقاضیان نیز باید تسویه شده باشد.
پس از واردکردن این اطلاعات در سامانه، شهروندان باید به‌صورت حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه و مدارک خود را ارائه کنند تا توسط کاربران این دفاتر مورد تأیید قرار گیرد. نتیجه این تأیید در سایت قابل‌مشاهده است.
شهروندان محترم مطلع باشند؛ ساکنان محدوده دوم از تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آن محدوده برخوردار می‌شوند اما ساکنان محدوده اول (طرح ترافیک) از تخفیف در عوارض هر دو محدوده برخوردار خواهند بود.
شهروندان محترم مطلع باشند؛ غیر از تأیید مدارک سکونتی که نیازمند مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک شهر است، کلیه اقدامات مربوط به طرح ترافیک عموم شهروندان به‌صورت غیرحضوری و در سامانه «تهران من» به نشانی My.tehran.ir انجام می‌گیرد و هیچ‌یک از مراحل ثبت‌نام، شارژ حساب و حتی حل مشکلات احتمالی نیاز به مراجعه حضوری نیست.
شماره تلفن ۱۳۷ داخلی ۵ به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی سؤالات شهروندان محترم است و به‌علاوه هرگونه اعتراض یا درخواست نیز داخل سایت در بخش «پشتیبانی» قابل اعلام و پیگیری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا