گوناگون

استفاده از هوش مصنوعی برای پخت پیتزا

محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) موفق به طراحی سیستمی ‌مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی شده‌اند که قادر است با کمک تصاویر و عکس‌های گرفته‌شده از پیتزاهای مختلف، مراحل پخت آن را یاد گرفه و نحوه پخت آن را آموزش دهد.

این شبکه عصبی که نتیجه همکاری موسسه MIT با مرکز تحقیقاتی QCRI است، PizzaGAN نام دارد. طبق گفته محققان، پس از آن‌که بیش از هزاران عکس از پیتزاهای مختلف برای این سیستم تعریف شد، فناوری مذکور توانست لایه‌های پیتزا را تشخیص داده و دستور پخت آن را صادر کند.

سیستم PizzaGAN به گونه‌ای طراحی شده که قادر است تنها با مشاهده یک عکس از پیتزا، دستور مرحله به مرحله پخت آن را ارائه دهد. نتیجه کار نیز در نوع خود قابل‌قبول است و طبق اعلام محققان، PizzaGAN می‌توانست تا 88 درصد موارد دستورالعامل پخت پیتزا را به صورت درست ارائه کند.

البته نباید انتظار داشت که در آینده نزدیک شاهد تولید ربات‌هایی با قابلیت پخت پیتزا باشیم چراکه محول کردن فرآیند صفر تا صد تولید پیتزا امری پیچیده و دشوار است و به این زودی‌ها نمی‌توان ربات‌هایی با چنین قابلیت‌هایی را تولید کرد.

اما با این‌حال، نتایج کار این گروه تحقیقاتی بسیار ارزشمند است و می‌توان از این فناوری برای ساخت همبرگر و یا دیگر غذاهای مشابه استفاده کرد.

استفاده از هوش مصنوعی برای پخت پیتزا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا