تکنولوژی

راهکار جدید اینستاگرام برای بازیابی اکانت‌ها‌ی هک‌شده

اینستاگرام از تست ویژگی جدیدی در این شبکه اجتماعی خبر داد که می‌تواند بازیابی اکانت‌های هک‌شده را برای کاربران آسان‌تر کند.

این قابلیت جدید در پی شکایت‌ها‌ی متعدد کاربران نسبت به از دست دادن دسترسی خود به حساب‌ها‌ی شخصی‌شان در این اپلیکیشن، قرار است پس از گذراندن مرحله آزمایشی و برای بالابردن ضریب امنیتی اطلاعات کاربران به اینستاگرام اضافه شود.

طبق گزارش‌ها‌ی منتشر شده، هکرها برای نفوذ به اکانت‌ها‌ی کاربران، آن‌ها‌ را وادار به کلیک کردن روی لینک‌ها‌ی فیشینگی می‌کنند که برای ورود به آن، کاربر می‌بایست نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کند. با این کار، اطلاعات لاگین شدن به حساب در اختیار هکرها قرار می‌گیرد و آن‌ها‌ پس از ورود، آدرس ایمیل و شماره همراه ثبت‌شده کاربر را تغییر می‌دهند. اینجاست که دیگر بازیابی اکانت به کابوسی برای دارنده اصلی حساب تبدیل خواهد شد.

با این اوصاف، در قابلیت جدید اینستاگرام که فعلا در مرحله آزمایشی قرار دارد، از کاربر خواسته می‌شود تا آدرس ایمیل یا شماره همراه مرتبط با اکانت خود را وارد کند یا از ایمیل و شماره‌ای که برای اولین بار در اینستاگرام ثبت‌نام کرده، استفاده کند. سپس یک کد شش رقمی‌برای کاربر ارسال می‌گردد که با استفاده از آن می‌تواند باری دیگر به اکانت خود دسترسی یابد.

سخنگوی اینستاگرام در ادامه عنوان کرد که پس از بازگشت کاربر به حساب کاربری خود، این پلتفرم مراحل و اقداماتی را در نظر می‌گیرد تا از عدم دسترسی شخص هکر به ایمیل و یا شماره تلفن فرد مورد نظر از طریق دستگاهی دیگر اطمینان حاصل کند.

از این روش برای حفاظت از اکانت افرادی که کلمه عبور خود را نیز فراموش کرده‌اند، استفاده خواهد شد. اینستاگرام اعلام کرده که ویژگی دیگری که پیش‌‎تر در نسخه اندروید این اپلیکیشن فعال بوده، امکان تغییر نام کاربری را پس از اعمال تغییرات در اطلاعات اکانت برای هکرها فراهم نمی‌کند. این ویژگی فعلا در اندروید فعال است و به زودی در اختیار کاربران iOS قرار خواهد گرفت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا