بازی

رونمایی کونامی ‌از نسل جدید کنسول خاطره‌انگیز TurboGrafix-16 Mini

شرکت باسابقه و محبوب کونامی ‌با رونمایی از نسخه امروزی کنسول توربوگرافیکس-16 مینی، علاقمندان به بازی‌های قدیمی‌ را غافلگیر کرد.

کونامی ‌تا به این لحظه برای توربو کرافیکس-16 مینی، شش بازی معرفی کرده است. قرار است این محصول تحت عنوان PC Engine Mini در کشورهای اروپایی و با نام PC Egine Core Grafix در ژاپن عرضه شود.

بر روی بدنه این کنسول، دو درگاه USB برای اتصال کنترلر تعبیه شده و از یک آداپتور پنج‌راه برای اجرای بازی‌ها چندنفره نیز بهره می‌برد.

بازی‌هایی که تاکنون برای این کنسول عرضه شده، عبارتند از:

  • R-Type
  • New Adventure Island
  • Ninja Spirit
  • Ys Book I & II
  • Dungeon Explorer
  • Alien Crush

گفتنی است برای نسخه‌های دیگر این کنسول، بازی‌های متفاوتی عرضه شده؛. برای نمونه، بازی Castlevania classic Dracula X: Rondo of Blood برای مدل PC Engine Mini در نظر گرفته شده است.

نسخه اصلی PC Engine توسط Hudson طراحی و شرکت NEC ساخته شد. این کنسول در سال 1987 در اختیار کاربران ژاپنی قرار گرفت و طولی نکشید که در سال 1989 با عنوان توربوگرافیکس-16 به بازار آمریکا وارد شد.

اگرچه PC Engine توانست در ژاپن با استقبال قابل‌توجهی از سوی کاربران همراه شود، اما توربوگرافیکس-16 مینی نتوانست آن‌چنان که انتظار می‌رفت، نظر علاقمندان را جلب کند.

کونامی ‌یکی از بزرگ‌ترین حامیان این پلتفرم بود و درنهایت توانست Hudson را خریداری کرده و تحت مالکیت خود درآورد. بدین معنی که این کنسول از لحاظ نرم‌افزاری کم‌وکاستی نداشت.

جزییات مربوط به بازی‌های قابل عرضه، قیمت و زمان عرضه این کنسول سر به مهر باقی مانده است.

رونمایی کونامی ‌از نسل جدید کنسول خاطره‌انگیز TurboGrafix-16 Mini

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا