چگونه

چگونه فایل‌های مخفی در دستگاه‌های اندرویدی را مشاهده و حذف کنیم؟

آیا برای شما نیز پیش آمده که بخواهید فایل‌های مخفی موجود در گوشی و یا تیلت اندرویدی خود را مشاهده و حذف کنید؟ خوشبختانه سیستم عامل اندروید روش‌های آسانی را برای این کار پیش روی کاربران خود قرار داده است.

فایل‌های سیستمی ‌زیادی در پلتفرم اندروید وجود دارند که در حافظه دستگاه شما ذخیره و یا بهتر بگوییم پنهان شده‌اند. اگرچه ممکن است بعضی اوقات این فایل‌ها به کار بیاید، اما اغلب آن‌ها غیرقابل استفاده و جزو فایل‌های به اصطلاح Junk به شمار می‌روند که کاری جز اشغال فضای ذخیره‌سازی دستگاه انجام نمی‌دهند.

از این رو، بهتر است این فایل‌ها را حذف کرده تا فضای بیشتری را برای دستگاه خود به ارمغان آورید. در ادامه قصد داریم تا با نحوه دسترسی و پاک کردن این فایل‌ها آشنا شویم.

مرتبط: چگونه فایلهای دانلود شده را در اندروید مدیریت کنیم؟

استفاده از فایل اکسپلورر برای دیدن فایلهای مخفی شده اندروید

استفاده از فایل اکسپلورر برای دیدن فایلهای مخفی شده اندروید

فایل اکسپلورر در سیستم عامل اندروید نقشی کلیدی را ایفا می‌کند و می‌توان با کمک آن، به راحتی فایل‌های مخفی را مشاهده کرد. با مراجعه به فروشگاه اپلیکیشن گوگل موسوم به پلی استور نیز می‌توانید اپلیکیشن‌های file Manager اندرویدی را دانلود و فایل‌های مخفی را مشاهده کنید.

برای این کار، می‌بایست ابتدا به کشوی اپلیکیشن‌های خود رفته و File Manager را اجرا کنید. سپس روی علامت منوی نقطه‌ای کلیک کرده و Setting یا همان تنظیمات را انتخاب کنید.

در این مرحله، باید گزینه Show Hidden File را فعال کنید. اینجاست که File Explorer شما، فایل‌های مخفی را نشان خواهد داد.

همچنین می‌توانید اپلیکیشن Android File Manager را دانلود کرده و پس از باز کردن اپلیکیشن، گزینه Tools را انتخاب نمایید. با اسکرول کردن به پایین، گزینه show Hidden File را فعال کرده و با مراجعه به فولدر روت، فایل‌های مخفی را مشاهده کنید.

روش دیگر، استفاده از اپلیکیشن Astro File Manager است که ابتدا باید این برنامه را دانلود کنید. پس از اجرای برنامه، با انتخاب منوی نقطه‌ای، بر روی گزینه View Setting تپ کنید. سپس با زدن بر روی تب Advanced، گزینه Show Hidden Files را انتخاب کنید. اکنون می‌توانید تمامی‌فایل‌ها و فولدرهای مخفی را مشاهده کنید.

مرتبط:

آیا گوشی اندرویدی به آنتی ویروس نیاز دارد؟

این اپلیکیشنهای اندرویدی را نصب نکنید

نوشته های مشابه

‫14 دیدگاه ها

  1. Ищете надежного подрядчика для устройства стяжки пола в Москве? Обращайтесь к нам на сайт styazhka-pola24.ru! Мы предлагаем услуги по залитию стяжки пола любой сложности и площади, а также гарантируем быстрое и качественное выполнение работ.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا