تکنولوژی

چین ویندوز را از ساختار نظامی خود حذف می‌کند

سیستم عامل سفارشی چین جایگزین ویندوز می‌شود

با بالاگرفتن تنش بین ایالات متحده و چین این کشور تصمیم گرفته که استفاده از ویندوز را در بخش نظامی خود حذف کرده و سیستم عامل سفارشی خود را جایگزین آن کند.
این مطلب در نشریه نظامی کانادایی کانوا منتشر شده است. بر اساس این گزارش مقامات نظامی چینی قصد استفاده از سیستم عامل لینوکس ندارند بلکه یک سیستم عامل سفارشی اختصاصی را برای بهبود امنیت خود توسعه خواهند داد.

بر اساس افشاگری‌های ادوارد اسنودن چینی‌ها حالا به خوبی می‌دانند که آمریکایی‌ها قادر به هک کردن ساده سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس هستند.

به همین دلیل دولت چین قصد دارد با استفاده از یک سیستم عامل سفارشی عملا جاسوسی نظامی را سخت‌تر کند.

افزایش امنیت اینترنتی در دستور کار چینی

بر این اساس اعلام یک کارگروه جدید امنیت اینترنت که به طور مستقیم به کمیته مرکزی حزب کمونیست چین پاسخ می‌دهد قرار است سیستم عامل جدید کاملا جایگزین ویندوز شود.

این کارگروه جدید مشابه نهاد فرماندهی سایبری ایالات متحده است که به طور جداگانه در وزارت دفاع ایالات متحده فعالیت می‌کند.

این گروه همچنین معتقد است که کنترل کننده‌های منطقی قابل برنامه ریزی یا به اختصار PCL که توسط آلمانی‌ها توسعه داده شده و در 70 درصد سیستم‌های کنترل صنعتی چین استفاده می‌شود هم خطر بالقوه زیادی برای امنیت ملی این کشور دارد.

به همین دلیل، مقامات چینی برنامه هایی برای ارتقاء شبکه کشور برای پیشرفت در تکنولوژی های سایبر را ارائه کرده اند.

از طریق اپوک تایمز

منبع

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. این گروه همچنین معتقد است که کنترل کننده‌های منطقی قابل برنامه ریزی یا به اختصار PCL که توسط آلمانی‌ها توسعه داده شده و در 70 درصد سیستم‌های کنترل صنعتی چین استفاده می‌شود هم خطر بالقوه زیادی برای امنیت ملی این کشور دارد.

    پی ال سی درسته plc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا