ارز رمزمتا

ارز دیجیتال فیسبوک در سال آینده عرضه می‌شود

شرکت فیسبوک قصد دارد تا در اوایل سال 2020 میلادی، ارز دیجیتال خود را عرضه کند. بدین ترتیب، کاربران این شبکه اجتماعی قادر خواهند بود در بسیاری از کشورهای جهان پرداخت‌های دیجیتالی خود را از طریق این ارز انجام دهند.

این ارز که گلوبال کوین (Global Coin) نام دارد، به فیسبوک این امکان را می‌دهد تا به طور ماهیانه، چیزی حدود 2.4 میلیارد دلار و یا سایر ارزهای رایج را به سکه‌های دیجیتالی خود تبدیل کند.

از این سکه‌ها می‌توان برای خرید در اینترنت و یا فروشگاه‌های مجازی استفاده کرد. همچنین، نقل و انتقال این پول نیازی به باز کردن هیچ‌گونه حساب بانکی ندارد.

مارک زاکربرگ، موسس و مدیرعامل فیسبوک در ماه گذشته با رئیس بانک مرکزی انگلستان دیدار کرد. وی در ملاقات با مارک کارنی، در خصوص برنامه‌های خود برای گلوبال کوین با وی صحبت کرد.

زاکربرگ همچنین، طرح اولیه گلوبا کوین را نیز به وزارت خزانه‌داری آمریکا ارائه داد و  در حال مذاکره با شرکت‌های نقل و انتقال ارز همانند Western Union است. وی تلاش می‌کند تا از این طریق بتواند فرآیند ارسال و دریافت پول را به امن‌ترین و سریع‌ترین شکل ممکن ارائه دهد.

چند ماه پیش نیز در خبرها آمده بود که فیسبوک در حال کار بر روی ارز دییجیتالی است که به کاربران امکان انتقال پول از طریق اپلیکیکیشن واتس‌اپ را فراهم می‌کند.

زاکربرگ در خصوص گلوبال کوین می‌گوید: پرداخت‌ها از جمله حوزه‌هایی هستند که ما می‌توانیم آن‌ها را تسهیل‌تر کنیم. معتقدم که پرداخت‌ها می‌بایست به راحتی ارسال و دریافت تصاویر انجام شوند.

فیسبوک همچنین قصد دارد تا بخشی از این سکه‌ها را به کاربران به دلیل فعالیت‌هایی از قبیل مشاهده تبلیغات و یا تعامل با محتوای مرتبط با خرید آنلاین اختصاص دهد.

با این حال، تحلیلگران معتقدند که مسائل قانونی و همچنین عملکرد ضعیف فیسبوک در حفاظت از اطلاعات و حریم خصوصی کاربران، می‌توانند بزرگ‌ترین موانع بر سر راه این شرکت در دستیابی به این هدف باشند.

مرتبط:

رکورد دانلود اپلیکیشن ارز دیجیتالی

رکورد دانلود اپلیکیشن ارز دیجیتالی

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا