گوناگون

ناسا ثبت‌نام کارت پرواز به مریخ را آغاز کرد!

آیا تا به حال آرزوی سفر به فضا و کشف بیشتر دنیا و سیارات جدید را در سر پرورانده‌اید؟ اگر شما نیز جزو این دسته از افراد بوده‌اید، باید بگوییم که رویایتان تا حدودی در حال محقق شدن است! سازمان فضایی ناسا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که علاقمندان به فضا و سفرهای فضایی میتوانند برای دریافت کارت پرواز به مریخ، ثبت‌نام کنند.

البته این بدین معنی نیست که شما میتوانید به مریخ سفر کنید، بلکه تنها نام‎تان و یا شاید هم روح‌تان توسط مریخ‌پیمای این سازمان در سال 2020 مسافر فضا خواهد بود.ناسا این کار را از طریق حک کردن بیش از یک میلیون اسم بر روی یک تراشه انجام میدهد. در این حالت، شما به صورت فیزیکی مسافر مریخ نخواهید بود، اما کارت پروازی برای شما صادر میشود، که ثابت میکند نام شما بر روی این تراشه درج شده و شما بخشی از تاریخ فضایی خواهید بود.

امکان ثبت‌نام برای تمامی افراد وجود دارد و تنها اطلاعات مورد نیاز نام، ایمیل، کد پستی و کشور محل سکونت است. همانطور که میبینید، این اطلاعات چندان حساس نیستند و میتوان با یک جست‌وجوی ساده نیز بر روی اینترنت آن‌ها را به دست آورد. بنابراین، نگرانی بابت سوءاستفاده از این اطلاعات وجود نخواهد داشت.

توماس زورباچن، از مدیران ناسا در واشنگتن در این باره عنوان میکند:با نزدیک شدن ماموریت تاریخی ما به کره مریخ، قصد داریم تا دیگران را نیز در این سفر اکتشافی با خود همراه کنیم. اکنون زمان فوق‌العاده‌ای برای ناسا محسوب میشود چراکه با این سفر به سوالات بیشماری در خصوص این سیاره همسایه و حتی منشا حیات در آن پاسخ خواهیم داد.»

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام.من آروز دارم این سفرراتجربه کنم.واقعاخیلی علاقمندهستم وخواهش مبکنم نام مرادرلیست سفربگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا