گوناگون

شریل سندبرگ از تهدید جدید کارمندان زن می‌گوید

تبعیض جنسیتی از نوعی دیگر

زنان شاغل در دوران مدرن امروزی، جرات و شجاعت بیشتری پیدا کرده‌اند و قدرت این را دارند که از سواستفاده‌های جنسی و تبعیض‌های جنسی موجود در محل‌های کار خود صحبت کنند.

کارمندان زن، حالا با تهدید دیگری در محیط کار خود مواجه هستند: بی اعتنایی روسای مرد خود.

تحقیق جدیدی در این رابطه، از طرف موسسه Sheryl Sandberg’s LeanIn انجام شده است. این موسسه از حقوق مساوی و فرصت‌های شغلی برابر کارمندان زن دفاع می کند.

شریل سندبرگ در مصاحبه‌ای اعلام کرد که بر اساس تحقیق جدید این موسسه، 60 درصد از مدیران مرد در آمریکا از انجام فعالیت‌های نزدیک با زنان مانند انواع جلسات و قرارها، اِبا دارند.

طبق گفته سندبرگ، مدیران ارشد مرد، در انجام سفرهای کاری با کارمندان زن نیز تردید بیشتری پیدا کرده‌اند. این آمار در طی یک سال، به میزان 33 درصد افزایش داشته است.

سندبرگ می‌گوید:« مشکل اینجاست که همین حالا نیز زنان از آموزش و راهنمایی کمتری نسبت به کارمندان مرد برخوردار می‌شوند. به خصوص زنان رنگین پوست.همین مسئله باعث می‌شود که کارمندان زن، کمتر ارتقای شغلی دریافت کنند.»

ظاهرا دلیل اصلی این رفتار توسط روسای مرد، ترس از این است که همراهی با کارمندان زن، جلوه بدی از آنها نمایش دهد.

سندبرگ ادامه می‌دهد:« مردان و زنان باید بتوانند با یکدیگر سفر کرده یا در جلسات به صورت همزمان شرکت کنند و حتی با یکدیگر به رستوران بروند.»

ظاهرا مردان از اینکه به اشتباه کسی آنها را به رفتار به خصوصی متهم کند، ترس دارند. سندبرگ معتقد است که رفتارهای سواستفاده گرانه جنسی، به طور کامل مشخص است و به رستوران رفتن در یک مکان عمومی نباید غیر عادی تلقی شود.

به گفته سندبرگ ذات همین رفتار، به خودی خود  تبعیض جنسی به شمار می‌رود.

تحقیق جدید عنوان می‌کند که سواستفاده‌های جنسی در فضاهای کاری مرد سالار، خیلی بیشتر از مکان‌هایی است که مردان و زنان به طور مساوی، سِمت‌های بالا را در اختیار دارند.

عدم ایجاد شرایط مناسب برای ارتقاهای شغلی زنان، فرصت دریافت سِمت‌های بالاتر را از آنها می گیرد.

این فضا، برای کارمندان زن و مرد به یک اندازه، سَمی و ضرر آن برای هر دو جنس است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا