استارتاپ

بازگشت قیمت خودرو و املاک به دیوار

دیوار تمهیداتی را برای جلوگیری از سواستفاده از این پلتفرم در نظر گرفته است

دیوار با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قیمت خودرو و املاک به این سایت برگشته است.

تمهیدات دیوار در دوره جدید اتصال به سامانه شاهکار برای شناسایی آگهی دهندگان و تطبیق کد ملی و شماره تلفن آگهی دهنده یکی از راهکارهای این سایت برای جلوگیری از سواستفاده از این بستر است.

در عین حال در دسته بندی خودرو با کمک حدود قیمت تعیین شده از اتحادیه مربوطه سقفی برای قیمت خودروها در نظر گرفته می‌شود.

در دسته‌بندی املاک شهرهای بزرگ، از امروز اطلاعات معاملات پایان پذیرفته‌ای را که از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌شود به تفکیک مناطق در اختیار بازدیدکنندگان سایت قرار داده می‌شود.

اطلاعیه دیوار به شرح زیر است:

دیوار در روزهای گذشته، به دنبال التهاباتی که در دو بخش خودرو و مسکن به وجود آمد و به غیرواقعی شدن قیمتها انجامید،‌ ناچار به حذف قیمت‌ها در دو بخش خودرو و مسکن و نمایش آن به صورت «توافقی» شد تا با این راه حل موقت حسن نیت خود را در کم کردن التهاب بازار نشان دهد. حالا پس از دریافت بازخوردهای کاربران و همچنین بررسی‌ها و جلسات مختلف با مسئولان، راهکارهای دیوار برای کاهش التهاب به شکلی پایدارتر و بازگشت آرامش به معاملات عموم مردم را به اطلاع شما می‌رسانیم. متن بیانیه دیوار به شرح زیر است:

دیوار به سهم خود از شرایطی که در هفته‌های اخیر موجب دامن زدن به فضای دلالی و قیمت‌سازی به‌ویژه در بازار خودرو شده، متاسف و در تلاش است در حیطه عملکرد پلتفرم خود، دست اخلال‌گران و تبانی‌گران را کوتاه کند. دیوار از ابتدای فعالیت خود همواره سعی کرده است معاملات را با راحتی بیشتر، هزینه کمتر و بدون واسطه میسر سازد و با وجود افزایش سرسام‌آور هزینه‌های جاری‌اش، درج آگهی را همچنان برای عموم مردم رایگان نگه دارد. استقبال و همراهی بیش از ۲۳ میلیون کاربر دیوار نشان می‌دهد که ما مسیرکلی حرکت را درست انتخاب کرده بودیم.

انتشار صدها هزار آگهی‌ روزانه در موضوعات مختلفی مانند کاریابی و استخدام، خدمات، لوازم خانگی و … در دیوار توانسته است گره از زندگی بسیاری از مردم، کسب و کارهای کوچک و حتی تولیدکنندگان بزرگ و کارآفرینان باز کند. متاسفانه در این میان، التهابات اخیر در دو بازار خودرو و املاک، دیوار را نیز تحت تاثیر قرار داد و باعث نگرانی به حق بسیاری از مردم شد.

برهم خوردن تناسب عرضه و تقاضا ناشی از محدودیت‌های تولید و ممنوعیت واردات خودرو به کشور و هجوم نقدینگی به بازار خودرو از مهمترین دلایل التهاب این بازار عنوان شده است. از دیگر سو، بازار مسکن بر اساس گزار‌ش‌های بانک مرکزی، در ماه‌های پایانی سال گذشته شاهد کاهش ۴۹ درصدی معاملات در شهر تهران بوده است. این شرایط ویژه اقتصادی، فرصت را برای تبانی و قیمت‌سازی‌ در بازار خودرو -به‌ویژه خودروهایی که عرضه محدودتری داشته‌اند- و بازگشت رکود به بازار مسکن فراهم کرد.

در حالی که هیچ مرجع رسمی در کشور مسئولیت قیمت‌گذاری روی این دو کالای اساسی را به عهده نمی‌گیرد و شاید چنین توقعی نیز خارج از مبانی اقتصادی باشد، دیوار در تلاش است با راهکارهای عملی و فنی شفافیت بیشتری را در معاملات ایجاد نماید و همچنین مانع شکل‌گیری فضای تبانی در پلتفرم خود شود. ذکر این نکته ضروری است که منشأ تبانی‌های صورت گرفته برای قیمت‌سازی، خارج از فضای دیوار است که می‌بایست با برخورد مراجع انتظامی و قضایی همراه شود. دیوار در این زمینه نهایت همکاری خود را برای شناسایی و معرفی اخلال‌گران، با نهادهای قانونی داشته است و از این پس نیز خواهد داشت.

دیوار در شرایط عادی اقتصادی باعث شفافیت قیمت‌ها و شکل‌گیری کاراتر نظام عرضه و تقاضا در عموم کالاها شده بود. در شرایط فعلی نیز دیوار تلاش می‌کند با محدود کردن فضا برای اخلال‌‌گران، در جهت بازگشت آرامش به فضای اقتصادی کشور، در کنار مردم باشد. از همین رو در هفته گذشته جلساتی با حضور دادستانی کل کشور، اتحادیه‌های صنف خودرو و املاک، پلیس و سایر نهادهای ذی‌ربط برگزار شد تا راهکارهای مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

بر این اساس، دیوار اصلاحات زیر را در پلتفرم خود ایجاد خواهد کرد:

با همکاری‌های فنی سازمان فناوری اطلاعات و با استفاده از سامانه‌ شاهکار، از این پس در دو دسته‌بندی خودرو و املاک، کد ملی درج‌‌کنندگان آگهی با کد ملی مالک شماره موبایلی که از طریق آن ثبت آگهی صورت گرفته، تطبیق داده خواهد شد. در فاز اول -در صورت صحت اطلاعات وارد شده- تطبیق آن در صفحات آگهی نمایش داده می‌شود. این امر باعث خواهد شد خریداران نیز مطمئن شوند که آگهی‌دهنده، اطلاعات هویتی خود را به درستی اعلام کرده است. در فازهای بعدی سخت‌گیری‌های بیشتری در زمینه‌ تشخیص هویت آگهی‌دهندگان اعمال خواهد شد و امیدواریم این راهکار بدون اخلال در فعالیت عموم کاربران، منجر به کوتاه شدن دست تبانی‌گرانی شود که با سیم‌کارت‌های بی‌هویت اقدام به درج آگهی غیر واقعی با هدف ایجاد التهاب در بازار و یا کلاهبرداری می‌کنند. ادامه‌ بهره‌برداری دیوار و احتمالا دیگر کسب و کارهای اینترنتی از سامانه‌ شاهکار نیازمند همکاری و کاهش هزینه‌های اعلامی این سامانه از سوی وزارت ارتباطات و زیرمجموعه‌های آن خواهد بود.

ز این پس در دو دسته‌بندی خودرو و املاک، کد ملی درج‌‌کنندگان آگهی با کد ملی مالک شماره موبایلی که از طریق آن ثبت آگهی صورت گرفته، تطبیق داده خواهد شد.

 

در دسته‌بندی خودرو، برای دوره‌ای آزمایشی تا رفع التهاب بازار، با استفاده از قیمت‌هایی که از سوی اتحادیه‌ صنف دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودرو اعلام می‌شود محدودیت‌هایی در سقف قیمت پیشنهادی آگهی‌های خودرو اعمال خواهد شد. امیدواریم این محدودیت به جلوگیری از قیمت‌گذاری‌های کاذب و بازگشت رونق به آن کمک کند. این امر نیازمند همکاری مستمر و سازنده‌ اتحادیه‌ مذکور در روزهای پیش روست.
در دسته‌بندی املاک شهرهای بزرگ، از امروز اطلاعات معاملات پایان پذیرفته‌ای را که از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌شود به تفکیک مناطق در اختیار بازدیدکنندگان قرار خواهیم داد. امیدواریم ارائه‌ این اطلاعات، تصمیم‌گیری در خصوص قیمت ارائه‌شده را برای کاربران ساده‌تر کند. اثرگذاری این اطلاعات منوط به به‌روزرسانی مرتب و افزایش دقت در جمع‌آوری آن از سوی نهادهای مسئول است.

سخت‌گیری‌های بیشتری از جمله در اعمال هزینه‌ ثبت آگهی برای کسانی که بیش از حد مورد نیاز عموم، اقدام به درج آگهی می‌کنند، اعمال خواهد شد.

 

درج آگهی برای عموم مردم رایگان باقی می‌ماند. در عین حال سخت‌گیری‌های بیشتری از جمله در اعمال هزینه‌ ثبت آگهی برای کسانی که بیش از حد مورد نیاز عموم، اقدام به درج آگهی می‌کنند، اعمال خواهد شد. امیدواریم که این راهکار نظر ریاست اتحادیه‌های خودرو و املاک را که امکان درج مکرر آگهی رایگان توسط اخلال‌گران را عاملی برای افزایش قیمت‌ها می‌دانستند، تأمین و در عین حال رضایت عموم مردم را در دریافت خدمات رایگان و با کیفیت جلب کند. شایان ذکر است که این تغییرات محدود به برخی شهرهای بزرگ خواهد بود.
در پایان، دیوار امیدوار است با اقدامات صورت گرفته، جریان فعالیت ۲۳میلیون کاربر و ۳۸۰هزار کسب و کاری که به شکل صحیح و سالم از خدمات این  پلتفرم استفاده می‌کنند به روال طبیعی خود بازگردد و عموم مردم بتوانند با درج آگهی رایگان و مشاهده‌ مجدد قیمت‌ها، معاملات کم‌هزینه‌تر و بی‌واسطه را همچون گذشته تجربه کنند. اعتماد کاربران همواره پشتوانه‌ دیوار بوده و امیدواریم حاصل تلاش‌های روزهای گذشته، نظر کاربران را جلب کرده و با بازخورد مثبت شما همراه باشد.

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. ربات قیمت دیوار تلگرام خیلی خوبه
    لینک آگهی رو میدی قیمتش رو میگه
    تو تلگرام سرچ کنید (ربات قیمت دیوار) میاد
    یا آدرسش DIVARO_BOT

  2. تا کی مردم باید بار کم کاری مسؤلین را به دوش بکشن
    برداشتن قیمت یعنی چی ؟ جز سردر گمی و بی اعتمادی چه فایده داره
    الان تمام معاملات خودرو و مسکن اومده تو تلگرام و اینستاگرام غیره …

    1. متاسفانه این سایت هم در جهت کمک به افزایش قیمتها و تورم وهمچنین کمک به دلالان بازار ‌بر ضد مردم فعالیت دارد انتظاری بیش از این نداشته باشیم اینجا ایرانه

  3. با بازگشت قیمتها به دیوار به فاصله دو روز قیمتها به گذشته برگشت.درسته که راه حل اساسی تورم این نیس ولی حداقل کاری بود که انجام شد ولی متاسفانه دوباره برگشت!!!

  4. همه دیدن که برداشتن قیمت ها از تو سایت ها چجوری قیمتا رو کم کرد. ول مشکل اینجاست که متاسفانه یه عده سودجو نمی خوان این ارزون شدنو ببینن. به همین دلیله که دوباره قیمتا رو برگردوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا