ایران

محدودیت برای رجیستری موبایل مسافری از اول خرداد

بحث رجیستری موبایل در شرایطی که نوسانات قیمت دلار هر لحظه به این بازار فشار وارد می‌کند به مشکلی روی مشکلات دیگر تبدیل شده است.

انتقادات از نحوه اجرای رجیستری از ابتدای این طرح وجود داشته و نحوه اجرا سوالات زیادی را ایجاد کرد.

باز و بسته شدن مکرر سایت رجیستری بارها باعث افزایش قیمت گوشی شد و در عین اینکه هدف مقابله با گوشی‌های قاچاق بود اما دامنه تاثیرات این موضوع به مسافران واقعی و کسانی که به دنبال خرید گوشی با قیمت ارزان‌تر از بازارهای خارجی بودند هم وارد آمد.

مرتبط: اتصال ثبت گوشی به سیستم ورود مسافران 

نکته این بود که سواستفاده برخی افراد از این سیستم راه را برای جداسازی خریداران واقعی از قاچاقچیان سخت می‌کرد. حالا مسوولان رجیستری تصمیم گرفته‌اند دوباره کلا سایت رجیستری را به روی همه ببندند مگر مسافرانی که بخواهند برای خودشان گوشی وارد کنند.

به این ترتیب مثلا دیگر اشخاص از طریق دوستان و فامیل خود نمی‌توانند گوشی را سفارش بدهند.

نکته این است که مسوولان رجیستری و ستاد مبارزه با قاچاق نتوانسته‌اند قاچاقچیان واقعی موبایل را شناسایی کنند و تصمیم به حذف کل ماجرا گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از لغو لغو رجیستری موبایل مسافری از اول خرداد خبر داد و انتهای اردیبهشت را آخرین مرحله راه‌اندازی سامانه رجیستر گوشی مسافری اعلام کرد .

دهقانی نیا گفته: این زمان مشخص آخرین مهلت برای راه اندازی اتصال سامانه گمرک به نیروی انتظامی است و با توجه به اطلاع رسانی‌های انجام شده به هیچ وجه تمدید نخواهد شد و تمامی فعالان بازار باید تا انتهای این بازه دستگاه‌های تلفن همراه خریداری شده خود را یا بفروشند و یا به طریقی رجیستر کنند.

به این ترتیب قرار است از ماه آینده این سامانه دیگر روی گوشی‌های غیرمسافر بسته شود.

این سامانه سال گذشته نیز بسته و سپس باز شد، این بار در بسته شدن سامانه، محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مذاکره با وزیر کشور برای باز شدن دوباره این سامانه خبر داد و وزیر کشور نیز در واکنش به این موضوع توضیح داد: با توجه به درخواست دستگاه‌های متولی تا پایان اردیبهشت ماه فرصت داده شد تا با آگاه سازی مردم، اقدامات لازم در تامین گوشی تلفن همراه مورد نیاز کشور و اقدامات لازم برای مقابله با قاچاق انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا