استارتاپایران

الوپست؛ نتیجه همکاری الوپیک و اداره پست

صبح امروز به ساختمان مرکزی اداره پست ایران رفتیم تا در نشست خبری مشترک الوپیک و اداره پست شرکت کنیم.

در جلسه امروز از سرویس جدیدی به نام الوپست رونمایی شد. ماجرا از جایی شروع شده است که اداره پست سرویس Door to door ارائه نمی‌دهد. یعنی نمی‌تواند مرسوله را درب منزل از شما تحویل بگیرد اما بقیه پروسه را می‌تواند انجام دهد. این یعنی شما باید حضوری به دفاتر پستی مراجعه کنید و بسته خود را دستی به یکی از شعب تحویل دهید، تا اداره پست آن را به مقصد برساند. این امر هم همان مشکل همیشگی جای پارک و ترافیک و شلوغی و درنهایت هم در صف اداره پست ایستادن را به‌همراه دارد.

الوپست چیست؟

الوپست سرویس است از ترکیب الوپیک و اداره پست. با این سرویس شما بسته پستی را به مامور الوپست تحویل می‌دهید و او بسته را در اداره پست ثبت می‌کند و تحویل می‌دهد. در نتیجه مشکلات بالا حل می‌شود و شما فقط یک هزینه ارسال تا نزدیک‌ترین اداره پست را پرداخت می‌کنید. با این سرویس جدید مشتریان خیلی راحت‌تر می‌توانند مرسولات خود را ارسال کنند و الوپیک هم سابقه خوبی در زمینه حمل‌ونقل شهری دارد.

اداره پست الوپیک
tbcredit.ru
مذاکرات اداره پست با الوپیک از شش ماه پیش آغاز شده است و شروع همکاری یک استارت‌آپ با یک اداره دولتی و به نتیجه رسیدن در این مدت کوتاه هم به نوع خود جالب توجه است. الوپست قرار است از بیست‌وهفتم اردیبهشت ماه امسال یعنی روز ملی ارتباطات و روابط عمومی کار خود را رسما در تهران آغاز کند. سایر شهرها هم به تدریج از این سرویس بهره‌مند خواهند شد و طبیعتا شهرهایی که به الوپیک مجهز هستند زودتر این سرویس را دریافت می‌کنند.

پستچی‌ها چه می‌شوند؟

سرویس الوپست جایگزین هیچ سرویسی در اداره پست نمی‌شود. این یعنی هیچ بخشی از اداره پست حذف یا کمرنگ نمی‌شود و پستچی‌ها کماکان کار خود را انجام می‌دهند.

آیا می‌شود بسته را تا رسیدن به مقصد دنبال کرد؟

مهدی نایبی در پاسخ به آی‌تی‌ایران گفت سرویس ترکینگ بسته کماکان ادامه خواهد داشت. مشتریان می‌توانند بسته را از لحظه تحویل به مامور الوپست دنبال کنند و همچنین از دریافت آن در مقصد مطمئن شوند.

در ادامه این نشست به موضوع تحریم‌های اپل هم اشاره شد. مهدی نایبی در این جلسه گفت تقریبا ۳۰ درصد کاربران آنها از آی‌اواس استفاده می‌کنند و هر راهی را برای موبایل‌های آیفون پیدا کردند، اپل مانع آن شده است. اما او اعلام کرد تا زمانی که این تعداد کاربر آی‌او‌اس دارند، برای آنها راهی پیدا خواهند کرد. نایبی در ادامه اضافه کرد: مشابه این همکاری سه سال پیش بین یک استارتاپ و شرکت ملی پست فرانسه اتفاق افتاده است. این تجربه برای اداره پست فرانسه بسیار موفقیت آمیز بود و در نهایت اداره پست آن استارت‌آپ را به‌صورت کامل خریداری کرد.

در پایان این نشست هم تفاهم نامه رسما امضا شد و حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم این سرویس در عمل چگونه کار می‌کند.

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. بازتاب: WEDDING

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا