گوناگون

مسیریاب بلد و ثبت تصویرهای سه بعدی از منطقه ۲ شهرداری

«نقشه و مسیریاب بلد» ثبت تصویرهای ۳ بُعدی از تهران را در منطقه ۲ شهرداری کلید می‌زند

در حاشیه‌ی بازدید رسول کشت‌پور، شهردار منطقه‌ی ۲ تهران، و محمد فرجود، معاون فناوری اطلاعات شهرداری تهران، از گروه شرکت‌های هزاردستان شامل کافه‌بازار، دیوار و بلد، توافقات اصولی در راستای همکاری‌های این شرکت‌ها و شهرداری تهران در زمینه‌ی هوشمندسازی شهر صورت گرفت.

در ابتدای این بازدید، شهردار منطقه‌ی ۲ از این مجموعه دانش‌بنیان که حدود ۴۰۰ موقعیت شغلی مستقیم در منطقه‌ی ۲ شهر تهران ایجاد کرده است، دیدار کرد و از امکاناتی که شهرداری این منطقه برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم می‌سازد سخن گفت.

شهردار منطقه ۲ تهران ضمن استقبال از حضور مجموعه‌های دانش‌بنیان در این منطقه و ایجاد رونق فضای کسب و کار در شهر، پیشنهاد همکاری در خصوص بهبود فضای کسب و کار نیز ارائه کرد و به امکاناتی اشاره کرد که شهرداری منطقه ۲ در اختیار استارتاپ‌های مرتبط با شهر هوشمند قرار خواهد داد.

همچنین در راستای اقدامات به‌روز این منطقه در پایلوت طرح‌های مرتبط با شهر هوشمند (از قبیل خدمات دوچرخه‌ی اشتراکی و پمپ‌بنزین سیار) پایلوت برخی خدمات نقشه و مسیریابی در این منطقه نیز مدنظر قرار گرفت که از جمله آنها می‌توان به شروع تصویربرداری ۳ بعدی از منطقه‌ی ۲ شهرداری تهران و ارائه‌ی آن در ماه‌های آتی بر بستر «نقشه‌ و مسیریاب بلد» اشاره کرد.

حسام آرمندهی از مؤسسان و مدیرعامل هلدینگ هزاردستان نیز به ارائه‌ی آمار و ارقام و تشریح اقدامات علمی و فناورانه نقشه و مسیریاب بلد در ارائه‌ی خدمات شهر هوشمند پرداخت.

محمد فرجود معاون فناوری اطلاعات شهرداری تهران، ضمن تشریح زمینه‌های موجود همکاری بین شهرداری تهران و هلدینگ هزاردستان، پیشنهادات مشخصی در خصوص همکاری دو مجموعه ارائه نمود که شامل به اشتراک گذاری داده‌ها و دیگر همکاری‌ها در راستای بهبود وضعیت حمل و نقل، کاهش آلودگی، بهبود وضعیت ارائه‌ی خدمات شهری و کاهش هزینه‌های جمع‌آوری داده‌های شهری شهرداری و هلدینگ هزاردستان در قالب همکاری‌های مشترک بود.

در این جلسه، استفاده از ظرفیت‌های موجود در مجموعه‌های دیوار و بلد در کنار شهرداری تهران که معین دشت آزادگان در امور کمک به سیل‌زدگان است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین بنا شد در جلسات آتی فیمابین و جلسات مرتبط در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، نحوه‌ی استفاده از فناوری در کمک‌رسانی‌ها و کاهش خسارات ناشی از حوادث طبیعی مورد بررسی قرار گیرد.

اپلیکیشن بلد تازه‌ترین محصول از مجموعه کافه بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا