اپلبررسی

بررسی مجیک ترک پد ۲

محصولی که قدرت دیزاین اپل را به رخ می‌کشد

مجیک ترک پد  (Magic Trackpad) را اپل در سال ۲۰۱۰ معرفی کرد. چیزی که در زمان خودش ۸۰ درصد بزرگتر از ترک‌پد به کار رفته روی کامپیوترهای مک بود. نسخه جدید آن یعنی مجیک ترک پد ۲ (Magic Trackpad 2) را اپل در اکتبر سال ۲۰۱۵ عرضه کرد.

محصولی که تا به امروز به عنوان یک محصول کاربردی به خصوص برای کسانی که به دنبال ایجاد یک فضای کاری مستقل و مجزا ( مانیتور+کیبورد+ماوس) هستند.

در مورد اینکه کاربرد ترک پد مشابه ماوس است مقاله‌های زیادی نوشته شده و طبیعتا کاربران بنا بر علاقه و راحتی خود می‌توانند از یکی از آنها استفاده کنند. بعضی کاربران ممکن است ترکیب ترک‌پد+کیبورد را جایگزین ترکیب کلاسیک ماوس+ کیبورد کنند.

بعضی هم ممکن است ترک پد را به عنوان یک محصول کمکی برای دست مخالف ( غیر از ماوس ) ببینند به خصوص که برخی امکانات ترک پد روی ماوس قابل انجام نیست.

مجیک ترک پد ۲ : چهره جدید ، باتری جدید

مجیک ترک پد ۲ Magic trackpad 2

اپل مجیک ترک پد رو با دو محصول دیگر یعنی مجیک ماوس ۲ و مجیک کیبورد عرضه کرد. ویژگی هر سه دستگاه این است که باتری‌های AA از آنها حذف و امکان شارژ به آنها اضافه شد.

در واقع این سه محصول دارای یک باتری لیتیوم – یونی داخلی قابل شارژ هستند و این ویژگی آنها را از محصولات نسل قبلی خود متمایز می‌کند.

مجیک ترک پد ۱
مجیک ترک پد اورجینال یا نسل اول Magic Trackpad از صفحه کوچکتر و باتری قابل تعویض برخوردار بود

در Magic Trackpad 2 اپل با حذف فضای باتری به یک دیزاین باریک‌تر و مدرن‌تر و البته با ثبات‌تر رسیده است. صفحه ترک پد در مدل جدید بزرگتر شده و از شکل مربع به حالت مستطیلی تغییر پیدا کرده است.

همچنین بر خلاف مدل قبل حالا کل صفحه حالت لمسی دارد.

یک ویژگی دیگر که با حذف باتری از ترک پد به دست آمده این است که حالا مجیک ترک پد ۲ و مجیک کیبورد هم ارتفاع هستند و شما می‌توانید دو محصول را کنار هم بگذارید و  جابه جایی دست روی هر دو به راحتی صورت می‌گیرد.

مجیک ترک پد ۲ در کنار کیبورد نسل اول اپل / ارتفاع متفاوت دو محصول از دو نسل مختلف
مجیک ترک پد ۲ در کنار کیبورد نسل اول اپل / ارتفاع متفاوت دو محصول از دو نسل مختلف کاملا مشخص است.

 

مجیک ترک پد ۲ در کنار مجیک کیبورد ۲ اپل
با حذف جای باتری حالا ارتفاع مجیک ترک پد ۲ و مجیک کیبورد ۲ یکسان شده و به راحتی در کنار هم قرار می‌گیرند

شارژ Magic Trackpad 2

ترک پد ۲ از طریق بلوتوث  اتصال را برقرار می‌کند  اما مجهز به پورت لایتنینگ است که از طریق کابل USB به شارژر یا کامپیوتر متصل می‌شود.

برای اتصال نخستین بار ترک پد به کامپیوتر نیاز به اتصال کابل به کامپیوتر دارید.

مجیک ترک پد ۲ مجهز به پورت لایتنینگ و دگمه روشن وخاموش است
مجیک ترک پد ۲ مجهز به پورت لایتنینگ و دگمه روشن وخاموش است

این دستگاه تقریبا با هر بار شارژ برای مدت یک ماه قابلیت کار را دارد و برخلاف مجیک ماوس ۲ شما می‌توانید هنگام شارژ از استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید با خاموش کردن قابلیت بلوتوث از این محصول به عنوان یک محصول با سیم استفاده کنید که البته دلیل منطقی برای چنین کاری وجود ندارد.

با دو دقیقه شارژ می‌توانید حدود ۹ ساعت از این تاچ پد لمسی اپل استفاده کنید و اگر آن را برای دو ساعت شارژ کنید برای حدود یک ماه استفاده از آن به اندازه کافی شارژ دارید.

اتصال از طریق بلوتوث

برای اتصال اولیه ترک پد باید از کابل USB و پورت لایتنینگ به مک استفاده کنید.

مراحل اتصال به سرعت و به راحتی انجام می‌گیرد و مشکلی در این زمینه دیده نشد. همچنین در طی یک ماه تست این محصول هیچ نوع قطع ارتباط بلوتوث را شاهد نبودیم.

اتصال بلوتوثی بین ترک پد و کامپیوتر تقریبا دائمی است و تقریبا در طول استفاده از این محصول فراموش می‌کنید که این اتصال به صورت بی سیم برقرار شده است.

فورس تاچ / Force Touch

یک تفاوت مهم بین نسل اول و دوم ترک پد اول داشتن فورس تاچ روی ترک پد ۲ است. فورس تاچ به فشار روی صفحه نمایش و ایجاد قابلیت جدید روی آن گفته می‌شود.

ترک پد ۲ برای نخستین بار فورس تاچ را از روی کامپیوتر به یک محصول مجزا آورده است.

ترک پد حالا دارای چهار سنسور فشار سنج است که هر نوع فشار روی صفحه را ثبت می‌کند. در واقع این باعث می‌شود که این گجت بتواند ضربه و یا فشار عمیق روی صفحه را ثبت کند و برای هرکدام عملیات متفاوتی را قایل شود.

اپل از تکنولوژی haptic برای ایجاد حس کلیک و فشار روی صفحه ترک پد ۲ استفاده می‌کند البته شما می‌توانید در تنظیمات ترک پد آن را شبیه ترک پد نسل اول کنید.

مرتبط: با محصولات ۲۰۱۹ اپل آشنا شوید

گسچر

مجیک ترک پد گسچر جدیدی نسبت به آنچه در نسل اول دیده‌ایم ارایه نمی‌کند. این یعنی نیاز به یاد گرفتن گسچر جدیدی برای استفاده از این محصول نیست.

مجیک ترک پد گسچر جدیدی نسبت به آنچه در نسل اول دیده‌ایم ارایه نمی‌کند.

 

البته می‌توان انتظار داشت که با به روزرسانی سیستم عامل مک شاهد گسچرهای جدیدی روی همه ترک پدها به طور کلی باشیم.

البته کاربران می‌توانند از برخی نرم‌افزارها مثل BetterTouchTool برای ساختن گسچرهای جدید بهره بگیرند.

مشخصات و قیمت مجیک ترک پد ۲

مجیک ترک پد ۲ هم از نظر دیزاین هم از نظر لمس تجربه جدیدی از ترک پد را برای کاربر ایجاد می‌کند.

این محصول ۲۳۱ گرم وزن دارد و حدود ۳۰ درصد اندازه آن نسبت به نسل اول آن بزرگتر شده است.

جنس صفحه لمسی آن از شیشه است و از این رو  از مدل قبلی خود حس متفاوتی را ایجاد می‌کند.

این محصول در دو رنگ  نقره‌ای  خاکستری تیره عرضه شده و قیمت آن ۱۲۹ دلار است.

مجیک ترک پد

 

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا