اپلبررسیگجت

بررسی آی پد مینی ۲۰۱۹

جدیدترین آی پد اپل یکی از بهترین آی پدهای اپل است

بررسی آی پد مینی ۲۰۱۹ را با این جمله کوتاه شروع کنیم که اگر کسی آی پد را دوست داشته باشد حتما آی پد مینی ۲۰۱۹ اپل را هم دوست خواهد داشت.

اپل تقریبا فراموش کرده بود اساسا چنین محصولی را هم ساخته است آخرین باری که این شرکت یک آی پد مینی ساخت مربوط به آی پد مینی ۴ میشود که در سال ۲۰۱۵ عرضه شد.

از آن زمان به بعد به ندرت اپل به این محصول اشاره کرده است.

اما نکته این است که دارندگان آی پد مینی واقعا از آن راضی بودند و این محصول یکی از بهترین محصولات سری آی او اس اپل بوده است.

بسیاری از افراد آی پد مینی را به خاطر سایز آن خریده‌اند و نه به خاطر قیمت آن این چیزی است که اپل اعلام کرده است.

حالا آی پد مینی جدید اپل عرضه شده و قیمت آن از ۳۹۹ دلار شروع می‌شود.

دیزاین این محصول تقریبا همان دیزان محصولاتی است که هفت سال قبل عرضه شدند.

 

دیزاین این محصول تقریبا همان دیزان محصولاتی است که هفت سال قبل عرضه شدند. اگر اخیرا یک آی پد مینی جدید خریده باشید تفاوت چندانی از نظر دیزاین با مدل های قبلی آن نمی‌یابید.

تمام تغییرات مربوط به مینی جدید مربوط به داخل این دستگاه می‌شود.

تنها دلیل برای خرید آی پد مینی ۲۰۱۹ این است که شما به دنبال یک تبلت کوچک هستید.

تقریبا می‌توان گفت هیچ تبلت دیگری در این سایز برای رقابت وجود ندارد.

تبلتهای اندرویدی کوچک و هم اندازه این دستگاه از پردازنده ضعیف‌تری برخوردارند و صرفا به کار دیدن ویدیو می‌خورند.

همچنین هیچ تبلت ویندوز خوبی نیز به این اندازه وجود ندارد و تنها تبلت قابل رقابت سرفیس گو (Surface Go) است که به شکل قابل ملاحظه‌ای بزرگتر است.

آی پد مینی ۲۰۱۹

آی پد مینی ۲۰۱۹ با دیزاین قدیمی

با خرید یک آی پد مینی ۲۰۱۹ شما همه آنچه در یک آی پد ایر جدید وجود دارد را به دست می آورید البته در یک بسته بندی کوچکتر.

آی پد مینی ۲۰۱۹ با قلم نسل اول اپل کار می‌کند و این البته کمی عجیب است که چرا اپل که به تازگی همراه با آی پد پرو جدید قلم نسل دوم را هم معرفی کرده برای این تبلت همچنان به نسل نخست بسنده کرده است.

یک پردازنده A12 روی یک صفحه نمایش ۷.۹ اینچی با طیف رنگی وسیع و دو سیم کارت Gigabit LTE و یک دوربین ۷ مگاپیکسلی جلویی با دیافراگم f/2.2  از مشخصه‌های این تبلت کوچک اپل محسوب می‌شوند.

آی پد مینی ۲۰۱۹ اپل

دوربین آی پد مینی ۲۰۱۹

به جز اینها شاهد یکسری میراث قدیمی هم هستیم:

یک دگمه فیزیکی با سنسور اثرانگشت روی آن و بدون تجهیز به FACE ID یا دگمه haptic به همراه دو اسپیکر استریو در پشت دستگاه و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی پشتی با دیافراگم f/2.4 از مشخصه‌های دیگر این دستگاه‌اند.

این تبلت همچنان از پورت لایتنینگ بهره می‌برد و خبری از USB-C روی آن نیست چیزی که باز در آی پد پرو ۲۰۱۸ دیده بودیم.

در واقع نکته این است که اپل تصور میکند که USB-C یک امکان حرفه‌ای است و برای کاربری که به دنبال یک محصول خوب عادی است ارزش زیادی ایجاد نمی‌کند.

طبیعتا پورت لایتنینگ برای شارژ قلم اپل هم به کار می‌رود و به نوعی نشانگر این است که پورت لایتنینگ حداقل برای چند سال آینده توسط اپل پشتیبانی خواهد شد.

آی پد پرو جدید با قلم قدیم اپل سازگار نیست

پشتیبانی آی پد مینی ۲۰۱۸ از قلم اپل

پشتیبانی از قلم نسل اول اپل واقعا در این آی پد گیج کننده است. اپل آی پد پرو جدید را مجهز به پشتیبانی از قلم اپل نسل دوم کرده که به طور مغناطیسی به کنار دستگاه می‌چسبد و شارژ آن هم بی سیم است. اما آی پد مینی ۲۰۱۸ فاقد این امکانات پشتیبانی کننده از قلم اپل است.

قلم نسل دوم اپل همچنین از نظر دیزاین هم به گونه‌ای است که در دست به خوبی جای می‌گیرد و واقعا جای تعجب دارد که چرا اپل پشتیبانی از آن را در تبلت کوچک جدیدش انجام نداده است.

با این حال قلم نسل اول اپل روی این تبلت هم به خوبی دیگر تبلت ها کار می‌کند. سریع و راحت.

قلم آی پد مینی ۲۰۱۹ اپل

قلم اپل را باید جداگانه به قیمت ۹۹ دلار بخرید که قیمت این تبلت را برای شما به ۵۰۰ دلار ‌افزایش می‌دهد.

قلم اپل را باید جداگانه به قیمت ۹۹ دلار بخرید که قیمت این تبلت را برای شما به ۵۰۰ دلار ‌افزایش می‌دهد.

 

صفحه نمایش آی پد مینی ۲۰۱۹ همچون سایر صفحات نمایش تبلتهای اپل بسیار خوب و با کیفیت است و روشنایی آن به 500 nits  می‌رسد.

البته این صفحه نمایش دارای تکنولوژی ProMotion که پیش از این در تبلتهای آی‌پدپرو دیده‌ایم نیست اما حتی بدون ProMotion ( امکانی که مربوط به نرخ رفرش صفحه می‌شود ) احساس نمی‌کنید چیزی را از دست داده‌اید.

باتری آن بسیار خوب است و به طور عمومی اگر با آن کار کنید حدود چند روز دوام دارد. خود اپل میگوید که برای ۱۰ ساعت دیدن ویدیو به طور مداوم کافی است.

پردازنده A12 که روی تبلت آی پد مینی ۲۰۱۹ به کار رفته همان پردازنده جدیدی است که اپل روی آیفون Xs و آیفون XR به کار برده بود.

در کار کردن با دستگاه اصلا احساس کندی نمی‌کنید به راحتی میتوان با آن عکسها را با اپلیکیشنهایی مثل لایتروم ویرایش کرد یا بازی های نسبتا سنگین را روی آن انجام داد.

سیستم عامل مینی iOS 12 است که مشابه سایر آی پد هاست و این به این معنی است که میتوانید از امکاناتی چون مولتی تسکینگ روی آن بهره ببرید یا صفحه نمایش را برای استفاده دو اپلیکیشن تقسیم کنید.


قیمت آی پد مینی ۲۰۱۹

در حال حاضر ارزانترین تبلت اپل آی پد ۹.۷ اینچی است که ۳۲۹ دلار قیمت دارد و از پردازنده قدیمی برخوردار است. آی پد مینی ۲۰۱۹ از ۳۹۹ دلار شروع میشود و قیمت آی پد ایر هم ۴۹۹ دلار است. آی پد پرو هم از ۸۰۰ دلار شروع می‌شود و بر اساس ظرفیت بالاتر می‌رود.

در واقع هم اکنون قیمت آی پد بر اساس ظرفیت و امکانات مختلف بین ۳۰۰ تا ۱۹۰۰ دلار است.

‫864 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا