گوگل

اتحادیه اروپا گوگل را ۱.۵ میلیارد یورو جریمه کرد

مجموع جریمه‌های گوگل توسط اتحادیه اروپا به ۸.۲ میلیارد یورو رسید

یک جریمه جدید قانون ضد انحصار اروپا دوباره گریبان گوگل را گرفته است. این بار ۱.۵ میلیارد یورو جریمه.

کمیسر ضد انحصار اتحادیه اروپا Margrethe Vestager در یک جلسه مطبوعاتی گفته که گوگل در سرویس AdSense  ( تبلیغ)  مشتریانش را مجبور به امضای قراردادی می‌کند که بر اساس آن حق قبول کردن آگهی از جست و جوگرهای رقیب را ندارند.

به گفته این کمیسر گوگل حدود ده سال است در حال اجرای این سیاست است و این باعث نادیده گرفته شدن ظرفیت‌های رقابتی و نوآوری در این زمینه شده است.

این سومین جریمه‌ای است که اتحادیه اروپا علیه گوگل در این سالها وضع کرده است. گوگل سال گذشته به دلیل سواستفاده از نفوذ بازار خود در بازار تلفن همراه ۴.۲ میلیارد یورو و سال قبل از آن به خاطر دستکاری در نتایج جست و جوی خرید ۲.۴ میلیارد یورو جریمه شده بود.

گوگل در هر دومورد درخواست تجدید نظر کرده است.

با احتساب جریمه جدید مجموع جریمه‌های ضد انحصار گوگل به ۸.۲ میلیارد یورو میرسد.

گوگل از سال ۲۰۰۶ مشغول فروختن آگهی از طریق سرویس AdSense است. امکانی که به خرده فروشان یا روزنامه‌ها اجازه می‌دهد که باکس جست و جوی گوگل را داخل سایت خود بگذارند. وقتی مشتریان جست و جویی را انجام می‌دهند گوگل به آنها تبلیغات نشان میدهد و سهمی را از پول تبلیغات به صاحب وبسایت میدهد.

گوگل در قرارداد این سرویس سایتها را از امضای قرارداد با سایر جست و جوگرها منع کرده بود. گوگل در سال ۲۰۰۹ به سایتها اجازه داد که از جست و جوگرهای رقیب هم به همین شکل تبلیغ بگیرند و در سال ۲۰۱۶ به طور کل این بخش ر به دنبال پیگیری اتحادیه اروپا از قرارداد خود حذف کرد.

GDPR چیست و چگونه از اطلاعات کاربران حفاظت می‌کند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا