اپل

شکایت اسپاتیفای از اپل تسلیم کمیسیون اروپا شد

شکایت اسپاتیفای از اپل تازه‌ترین اقدام دو رقیب بازار موسیقی آنلاین است. مدیر عامل سرویس پخش موسیقی اسپاتیفای، روز 4 شنبه در پستی اعلام کرد که شکایتی علیه اپل به کمیسیون اروپا ارائه کرده است.

اسپاتیفای در دادنامه خود از قوانین اپل استور و «اختیار تبعیض آمیز اپل» شکایت کرده است. در پست منتشر شده توسط Daniel Ek- مدیرعامل اسپاتیفای- این شرکت مدعی شده که قوانین اپل استور، رقابت اسپاتیفای با سرویس پخش موسیقی اختصاصی اپل-Apple Music – را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اسپاتیفای یا اپل‌موزیک، مسئله این است!

Ek در پست خود نوشته است:« اپل، اسپاتیفای و دیگر سرویس‌های دیجیتال را ملزم به پرداخت 30 درصد مالیات یا سهم روی تمام خریدهای انجام شده در سیستم پرداخت اپل می‌کند.

این سهم 30 درصدی ، ارتقای کاربران از پروفایل رایگان به پروفایل غیر رایگان را نیز شامل می‌شود. مدیرعامل اسپاتیفای می‌گوید: اگر ما این مالیات را پرداخت کنیم، اپل مارا مجبور می‌کند که قیمت اشتراک غیر رایگان خود را به مبلغی بیشتر از قیمت اشتراک Apple Music افزایش دهیم.»

 

30 مالیات ذکر شده در پست Ek، «مالیات اپل» نام دارد و قبلا نیز به دلیل وجود این مالیات از این شرکت شکایت شده بود. اما این اولین باری است که شرکتی به صورت عمومی بر سر این مسئله، به کمیسیون اروپا شکایت می‌کند. Ek مدعیست اگر اسپاتیفای تصمیم بگیرد از سیستم پرداخت اپل استفاده نکرده و مبلغ مالیات موردنظر را نپردازد، در آن صورت محدودیت‌های فنی روی برنامه اسپاتیفای از سوی اپل اعمال می‌شود.

این مشکلات باعث می‌شود که اسپاتیفای نتواند پشتیبانی از مشتریان خود را به درستی انجام دهد. همین کشمکش‌ها، باعث شده که اسپاتیفای از سرویس سیری، هوم پاد و اپل واچ حذف شود. Ek توضیح می‌دهد که این شرکت بارها تلاش کرده که این مناقشه با اپل را حل و فصل کند ولی موفق نشده است.

کمیسیون اروپا شکایت اسپاتیفای از اپل را دنبال می‌کند

کمیسیون اروپا قبلا نیز شکایت های مرتبط با اپل را حل و فصل کرده است.

شرکت کوالکام قبلا برای استفاده اختصاصی پردازنده‌های این شرکت، به اپل پول پرداخت کرده بود که سر همین مسئله قانون گذاران، کوالکام را به پرداخت جریمه سنگینی محکوم کردند.

اسپاتیفای، جدیدا وبسایتی برای حمایت از ادعای خود راه اندازی کرده است. بر اساس گفته Ek ، این وبسایت هدف بالاتری از مناقشه پیش آمده با اپل دارد. شکایت اسپاتیفای از اپل فعلا با واکنشی از سوی اپل روبه رونشده است.

سروصدای اسپاتیفای برای ورود به بازار پادکست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا