سامسونگ

چند دلیل برای نصب اندروید ۹ روی گلکسی اس ۹

نسخه به روز رسانی اندروید پای یا اندروید ۹ مخصوص گلکسی اس 9 سامسونگ، می‌تواند تاثیر زیادی روی این دستگاه بگذارد.

بسیاری از صاحبان این مدل گوشی، به محض انتشار می‌بایست این نسخه به روز رسانی را به روی دستگاه‌های خود نصب کنند ولی هستنند کاربرانی که ترجیح می‌دهند قبل از به روز رسانی، مدتی صبر کنند.

سامسونگ قول داده بود که نسخه به روز رسانی اندروید پای در ماه ژانویه معرفی کند. این نسخه کمی زودتر از تاریخ تعیین شده و در اواخر دسامبر عرضه شد.

عرضه نسخه‌های به روز رسانی مخصوص Galaxy S9  و +Galaxy S9 نیز قرار است به زودی آغاز شود.

اندروید ۹ برای گلکسی اس ۹

در این مرحله، تمام دستگاه‌هایی که تا کنون تحت پوشش نسخه بتای این به روز رسانی نبوده‌اند نیز در تمام جهان به نسخه جدید دسترسی پیدا خواهند کرد.

در حال حاضر، نسخه اندروید پای مخصوص Galaxy S9 در فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، لهستان، اسپانیا، کره جنوبی، سوییس، ترکیه، آمریکا، امارات متحده عربی و چند کشور دیگرعرضه شده است.

اندروید پای قرار است تغییرات زیادی برای دستگاه‌های اندرویدی به همراه بیاورد. از بارزترین این تغییرات، رابط کاربری- user interface –  جدید است که تجربه جدیدی برای کاربران این پلت فرم ایجاد خواهد کرد.

قابلیت‌هایی نظیر، حالت شب، کیبورد معلق، ایموجی‌های جدید، ارتقای تنظیمات صفحه نمایش، عرضه قابلیت‌های مخصوص گلکسی نوت 9 و غیره، در نسخه جدید ارائه می‌شوند.

فایل دانلود به روزرسانی جدید گلکسی اس 9 اندروید پای، حجم بالایی دارد.

این فایل برایGalaxy S9  و +Galaxy S9، حجمی معادل 1.5 الی 2 گیگابایت دارد. انتقال از نسخه بتای اندروید پای به نسخه جدید به مراتب آسان‌تر است.

تفاوت بین نسخه قبلی اندروید-اندروید اوریو – و نسخه جدید، بسیار است و عملکرد دستگاه را تا حد زیادی تغییر خواهد کرد. با وجود اینکه احتمالا اکثر کاربران از مزایای این نسخه جدید بهره می‌برند، برخی نیز ممکن است با مشکلاتی روبرو شوند.

مشکلات گلکسی اس 9 مجهز به اندروید پای به احتمال زیاد بیشتر درباره دستیار هوشمند بیکس‌بای، خالی شدن غیر طبیعی باتری، مشکلات مرتبط با بلوتوث و GPS و یا مشکلات مرتبط با برخی برنامه‌ها خواهد بود.

سامسونگ قرار است روز رسانی نیز برای حل مشکلات مربوط به باگ‌ها منتشر کند. ولی عرضه این به روزرسانی‌ها  احتمالا چند هفته زمان خواهد برد.

دلایل زیادی وجود دارد که می‌توان بر مبنای آن نصب نسخه اندروید پای را انتخاب کرد. اما دلایلی نیز هست که بر اساس آنها بد نیست مدتی را منتظر بمانید.

در ادامه به هردو سری از این دلایل اشاره می‌کنیم.

نصب اندروید جدید برای بالابردن امنیت دستگاه

اگر امنیت دستگاهتان اهمیت زیادی برایتان دارد، نصب نسخه جدید کاملا معقول است.

سامسونگ با هر به روزرسانی مشکلات امنیتی مختلفی از نرم‌افزار خود را حل می‌کند.

در داخل اندروید پای هم، قابلیت‌های جدید امنیتی وجود دارد که یکی از آنها Lockdown Mode است. اگر این قابلیت را  از طریق بخش تنظیمات فعال کنید، قادر خواهید بود به قابلیت‌هایی نظیر قفل هوشمند یا باز کردن بیومتریکی قفل دستگاه و دریافت نوتیفیکیشن‌های از روی صفحه قفل شده دسترسی پیدا کنید.

با اندروید اوریو مشکل دارید؟ نسخه جدید را دانلود کنید

اگر با نسخه اندروید اوریو مشکل دارید و راهی  برای حل مشکل خود پیدا نمی‌کنید، نصب نسخه جدید اندروید عاقلانه‌ترین کار است.

نسخه گلکسی اس 9 اندروید پای شاید کامل نباشد اما می‌تواند عملکرد دستگاه را ارتقا دهد.

برخی از کاربران گلکسی اس 9 اعلام کرده‌اند که عمر بیشتر باتری و رابط قوی‌تر کاربر از مزایای نسخه جدید است. برخی از کاربران از ریبوت شدن‌های متعدد در اندروید اوریو شاکی بوده‌اند که ظاهرا در نسخه بتای اندروید پای اثری از آن دیده نمی‌شد.

نصب ایموجی‌های جدید

اگر شکلک‌های کارتونی ایموجی را دوست دارید، بهتر است نسخه جدید اندروید پای را دانلود و نصب کنید. ایموجی‌ها در این نسخه با تغییرات زیادی روبرو شده‌اند.

تقریبا بیش از 50 شخصیت کارتونی ایموجی جدید در نسخه جدید اضافه شده‌اند مانند Softball، Ilama، Lobster، hot face، superhero و super villain.

توجه داشته باشید که اگر مخاطبان شما نسخه اندروید پای 9.0 جدید را روی گوشی‌های خود نصب نداشته باشند، امکان دیدن ایموجی‌های جدید برایشان وجود نخواهد داشت.

قابلیت Night Mode  را نصب کنید

حالت شب یا Night Mode یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی ست که در نسخه جدید اضافه شده است.

هنگامی که این قابلیت در دستگاه Galaxy S9 فعال باشد، صفحه نمایش دستگاه نور مناسب‌تر و کم ضررتری برای چشمان کاربر متساعد می‌کند و به علاوه، به نگه داری شارژ بیشتر باتری دستگاه نیز کمک می‌کند.

این قابلیت به صورت دستی فعال می‌شود و کاربر هر زمان که بخواهد می‌تواند آن را خاموش کند. در آپدیت جدید نسخه اندروید، این قابلیت امکان فعال و غیرفعال سازی به صورت اتوماتیک را نیز دارد.

قابلیت نایت مود یا شب در گلکسی اس ۹ اندروید پای

نصب قابلیت Lift to Wake

قابلیت Lift to Wake ( روشن کردن دستگاه با برداشتن آن ) مدت‌هاست که در آیفون ارائه شده ولی سامسونگ این قابلیت را اخیرا با نسخه اندروید پای برای گوشی‌های سری گلکسی اس خود عرضه کرده است.

Lift to Wake یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های نسخه جدید محسوب می‌شود. با استفاده از این قابلیت کاربر تنها با گرفتن گوشی روبروی صورت خود قادر خواهد بود قفل صفحه نمایش و نوتیفیکیشن‌های خود را باز کند.

بعد از نصب نسخه اندروید پای، در بخش تنظیمات به این قابلیت را از طریق منوی dvanced features > Motions and gesture دسترسی خواهید داشت.

با وجود این قابلیت به محض برداشتن و بالا بردن دستگاه، اسکن چشمان و صورت کاربر آغاز می‌شود و قفل گوشی نیز به همین صورت باز خواهد شد.

باتری قوی‌تر و صفحه روشن‌تر با اندروید پای

یکی از بهترین قابلیت‌های اندروید پای، برای دستگاه‌های Galaxy S9 و +Galaxy S9 طراحی شده است.

Adaptive Battery نوعی قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعیست که به مرور زمان میزان استفاده کاربر از برنامه‌های روی گوشی را یاد گرفته و شارژ باتری را بر همین اساس تنظیم می‌کند.

این قابلیت به مرور متوجه می‌شود که کاربر کدام برنامه را بیشتر استفاده می‌کند یا از کدام برنامه اصلا استفاده نمی‌کند و با استفاده از همین داده‌ها، تنظیمات دستگاه را به گونه‌ای مدیریت می‌کند که شارژ بیشتری نگه داشته شود.

Adaptive Battery در قسمت Device Care در منوی تنظیمات  Galaxy S9′ قرار دارد.

Adaptive Brightness نیز کاربردی مشابه Adaptive Battery  دارد.

چرا اندروید پای را دانلود نکنیم

چند دلیل وجود دارد که شما را ملزم می‌کند قبل از دانلود نسخه جدید اندروید پای، کمی تامل کنید. در ادامه به این دلایل اشاره  مختصری می‌کنیم.

اگر آمادگی ندارید، نسخه جدید اندروید ۹ را برای گلکسی اس ۹ را دانلود نکنید

فعلا نمی‌توان به طور قطع عنوان کرد که اندروید پای دقیقا چه تاثیری روی دستگاه Galaxy S9  و +Galaxy S9  خواهد گذاشت.

برخی ممکن است تنها نقاط قوت این سیستم را تجربه کنند ولی ممکن است برخی نیز با مشکل روبرو شوند.

اندروید پای، دوران آزمایشی مفصلی را پشت سر گذاشته که بدون مشکل نبوده است. به همین دلیل باید حتما قبل از نصب نسخه جدید، دستگاه شما آمادگی پذیرش تغییرات را داشته باشد.

به زودی در مقاله‌ای جداگانه، مرحله به مرحله آماده سازی گوشی‌های گلکسی برای دریافت نسخه جدید اندروید را توضیح می‌دهیم.

اگر مسافرت در پیش دارید، اندروید پای را دانلود نکنید

اگر قرار است به زودی به سفر بروید شاید بهتر باشد نصب نسخه جدید را به تعویق بیندازید. مطمئن باشید نسخه جدید هیچ جایی نمی‌رود!

تجربه ثابت کرده که مسافرانی که درست قبل از سفر، نسخه‌های جدید سیستم عامل گوشی خود را دریافت کرده‌اند، معمولا با مشکلاتی روبرو شده‌اند.

نکته آخر این است که اگر با نسخه اندروید اوریو راحتید و اندروید پای و قابلیت‌های جدیدش برایتان جذابیتی ندارد، بهتر است ریسک دانلود نسخه جدید را نپذیرید و فعلا با اوریوی جا افتاده، سر کنید.

احتمال عرضه اندروید 9 برای LG V40

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا