شبکه‌های اجتماعی

جک دورسی: زاکربرگ برای شام ما یک بز را کشت

مدیر عامل توییتر: آن شب فقط سالاد خوردم

مدیر عامل شبکه توییتر-جک دورسی- مدعیست که مارک زاکربرگ، پس از کشتن یک بز آن را برای شام  برای دورسی سرو کرده است.

وبسایت Rolling Stone روز چهارشنبه گزارشی از مصاحبه با جک دورسی، مدیرعامل و موسس شبکه توییتر منتشر کرد. دورسی در این مصاحبه به خاطره‌ای با مدیرعامل و موسس فیس بوک-مارک زاکربرگ-اشاره کرد که برای یک شب شام، زاکربرگ گوشت بُزی را سرو کرده که خودش آن را کشته بود.

دورسی در جواب سوال برجسته‌ترین خاطره‌ای که با زاکربرگ داشت گفت:«دوره‌ای بود که مارک تنها گوشت حیوانی را می‌خورد که خودش ‌آن را کشته بود. شبی مهمان او بودم و او برای شام گوشت بزی را بر سر میز آورد که قبلا خودش آن را کشته بود.»

دورسی حتی دیالوگی که آن شب بین او و زاکربرگ رد و بدل شده بود را به خاطر دارد:

  • من اینجا نمی‌مانم. ما می‌خواهیم بُزی را بخوریم که خودت کشتی؟
  • بله
  • قبلا گوشت بز خوردی؟
  • بله خیلی هم خوشمزه است!
  • برای شام چیز دیگری هم هست؟
  • فقط سالاد
  • الان آن بز کجاست؟
  • توی فر!

دورسی می‌گوید که بعد از 30 دقیقه به اتاق ناهارخوری رفتیم و او ظرف حاوی گوشت بز را بر سر میز آورد که سرد بود! خاطره بسیار برجسته‌ای بود. یادم می‌آید که فقط سالاد خوردم!

این خاطره ظاهرا به سال 2011 برمی‌گردد. در آن زمان زاکربرگ چالشی با خود داشت و تنها گوشت حیوانی را می‌خورد که خود کشته باشد. دورسی می‌گوید:« زاکربرگ ظاهرا بز را با چاقو کشته بود یا شاید یک تفنگ لیزری. بعد پیش قصاب برای قطعه قطعه کردن فرستاد!»

معمولا زندگی خصوصی و روابط سردمداران و بزرگان تکنولوژی در حوزه سیلیکون ولی به بیرون درز پیدا نمی‌کند و انتشار چنین خبری، عجیب به نظر می‌رسد.

سخنگوی فیس بوک فعلا به انتشار این خبر واکنشی نشان نداده اما این سوال در ذهن بسیاری از کاربران شبکه‌های مجازی شکل گرفته که چرا گوشت سرو شده، سرد بوده است.

دورسی در ادامه این مصاحبه همچنین به مشکلات مشترک فیس بوک و توییتر اشاره مختصری کرد. وی همچنین اعلام کرد که در سفری که میانمار داشته، متوجه شده که فیس بوک یک شبکه اجتماعی بسیار محبوب در این کشور است. وی اما به نقش فیس‌بوک در «اشاعه سخنان تنفر آمیز»(Hate Speech) و « تشویق به نسل کشی» در این کشور که اخیرا به آنها متهم شده، اشاره‌ای نکرد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا