ایرانتکنولوژی

چگونگی تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت

این مطلب در چهارم آذر با اضافه کردن ثبت نام با اپلیکیشن دولت همراه به روز شده است 

وزیر ارتباطات روز گذشته از امکان تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت خبر داد. به گفته آذری جهرمی با استفاده از ظرفیت دولت الکترونیکی امکان اتصال کارت بانکی به کارت سوخت و استفاده از کارت بانکی برای بنزین زدن میسر شده است.

به گفته جهرمی امروزه حدود ۱۰ میلیون خودرو کارت سوخت ندارند و برای صادرکردن این تعداد کارت سوخت باید ۳۳۰ میلیارد تومان هزینه می‌شد در حالی که با استفاده از ظرفیت بین دستگاهی آن را به کارت بانکی متصل کردیم تا به جای اینکه مردم در صف بایستند تا در پلیس+۱۰ ثبت نام کنند و بعد از یک هفته با پست کارت را تحویل بگیرند با مراجعه به پورتال ملی پخش و پالایش و با فشردن سه گزینه کارت بانکی به کارت سوخت متصل می‌شود.

با مراجعه به پورتال شرکت ملی پخش و فراورده‌های نفتی بخش یا اطلاعیه‌آی در این مورد مشاهده نمی‌شود و این مجموعه همچنان بر تعویض یا دریافت کارت سوخت تاکید دارد اما معاون وزیر ارتباطات در گفت وگو با برخی رسانه‌ها نحوه این موضوع را شرح داده است :‌

ثبت نام کارت سوخت با اپلیکیشن دولت همراه از 5 آذر 

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه ثبت نام کارت سوخت از طریق اپلیکیشن «دولت همراه» از روز ۵ آذرماه فعال می شود، نحوه فعالسازی کارت بانکی به عنوان کارت سوخت را از طریق این اپلیکیشن اعلام کرد.

امیر ناظمی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: ثبت نام کارت سوخت از طریق اپلیکیشن «دولت همراه» و یا سایت دولت همراه به نشانی mob.gov.ir از روز دوشنبه ۵ آذرماه جاری فعال می شود.

وی ادامه داد: هنوز این نسخه فعلی دارای قابلیت ثبت نام نیست و از روز دوشنبه خوش آمدگوی شما هستیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به نحوه ثبت نام برای کارت سوخت، گفت: کسانی که کارت سوخت قبلی را ندارند و یا مایل هستند از کارت بانکی خود استفاده کنند، می توانند با مراجعه به سایت دولت همراه (mob.gov.ir) وارد قسمت دریافت صدور کارت المثنی سوخت شده و درخواست خود را ثبت کنند.

نکته : در رصورت استفاده از این روش کارت سوخت ( در صورت موجود بودن ) مسدود می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات با انتشار ویدیوئی درباره چگونگی استفاده از اپلیکیشن دولت همراه نیز گفت: کاربر باید این اپلیکیشن را از بازارهای اندرویدی و IOS روی موبایل خود دانلود و نصب کند. پس از آن اطلاعات خود از جمله شماره موبایل را در سامانه وارد کرده تا یک کد برای کاربر ارسال شده و با وارد کردن کد موردنظر، امکان استفاده برای کاربر فراهم می شود.

وی افزود: در مرحله بعد با انتخاب گزینه درخواست صدور کارت المثنی وارد مرحله ثبت نام شده و با واردکردن کدملی و تاریخ تولد، مشخصات کاربر تایید می شود. سپس با انتخاب نوع وسیله نقلیه و شماره سریال ۸ رقمی ذیل بارکد در پشت کارت خودرو و یا شماره VIN می توان خودرو را معرفی کرد. در مرحله آخر شماره کارتهای بانکی متعلق به کاربر نمایش داده می شود که کاربر یکی از این کارتها را انتخاب کرده تا اطلاعات همان کارت به اطلاعات وسیله نقلیه وی متصل شود.

ناظمی با تاکید براینکه این فرآیندها رایگان است و با تایید نهایی اطلاعات کاربر ثبت می شود، ادامه داد: در این روش کارت بانکی شما همان کارت سوخت شما است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه هوشمندی در اتصال سامانه های مختلف است، گفت: کاربران می توانند با مراجعه حضوری به پلیس +۱۰ نیز نسبت به ثبت نام کارت سوخت المثنی اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا