تکنولوژی

بررسی مشخصات فنی مک مینی 2018

مک مینی جدید اپل چند روز پیش در جریان کنفرانس رسانه‌ای اپل رونمایی شد. می‌توان گفت مک مینی بهترین و ارزان‌ترین راه ممکن برای بهره مندی از سیستم‌عامل مک‌اواس به حساب می‌آید.

ضمنا با پرداخت 100 دلار دیگر می‌توانید از پورت Ethernet 10 گیگابیتی هم بهره‌مند شوید. با پورت‌های تاندربولت 3، کاربر می‌توانند اطلاعات را با سرعت بسیار بالا انتقال داده، از پردازنده گرافیکی خارجی استفاده کنند و حتی ویدیوها را با کیفیت 4K هم نمایش دهد.

مک مینی 2018

این مک مینی همانند دیگر دیوایس‌های جدید مک، به چیپ امنیتی T2 مجهز است. این چیپ وظیفه رمزگذاری اتوماتیک اطلاعات درون حافظه داخلی را بر عهده دارد. ضمنا این دیوایس به حافظه داخلی SSD با قدرت خواندن اطلاعات با سرعت 3.4 گیگاهرتز بر ثانیه مجهز است. همچنین خریداران می‌توانند از حافظه‌های داخلی مختلف تا سقف 2 ترابایت در این دیوایس استفاده کنند.

مک مینی امسال با رم پایه 8 گیگابایتی عرضه می‌شود که دیگر مدل‌های آن با رم‌های بالاتر هم قابل خریداری هستند. پردازده‌ اینتل به‌کاررفته در این دیوایس قادر است تا 64 گیگابایت رم را پشتیبانی کند.

سیستم خنک سازی جدید مک مینی هم این امکان را می‌دهد دستگاه با حداکثر سرعت و قدرت عمل کند. سیستم خنک سازی جدید و 4 سال تجربه بیشتر در بخش تولید چیپ باعث شده مک مینی بتواند با سرعت فوق‌العاده بالا و بدون داغ شدن عمل کند.

طبق ادعای وبسایت Geekbench، پردازنده 4 هسته‌ای مک مینی عملکردی مشابه آی‌مک 5K 2017 با پردازنده i5 دارد.

مک مینی 2018

اپل ادعا کرده مک مینی 2018 در مقایسه با مدل‌های قدیمی، از گرافیک داخلی با 60 درصد قدرت بیشتر و همچنین 5 برابر قدرت بیشتر در عملکرد کلی سیستم بهره می‌برد. این ارقام بر اساس مک مینی با پردازنده 6 هسته‌ای 3.2 گیگاهرتزی Core i7 اعلام شده‌اند.

مدل پایه مک مینی 799 دلار قیمت دارد که به پردازنده Core i3 4 هسته‌ای مجهز است. مدل 6 هسته‌ای آن هم با 300 دلار افزایش قیمت و تکنولوژی Turbo boost عرضه می‌شود. مدل پایه مک مینی با 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شده که خریدار با پرداخت 200 دلار بیشتر می‌تواند از حافظه داخلی 256 گیگابایتی بهره‌مند شود.

در کل مک مینی ارزان‌ترین راه ممکن برای داشتن یک سیستم مک محسوب می‌شود. ضمنا عرضه رسمی مک هم از چند روز پیش آغاز شده است.

منبع: اپل اینسایدر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا