تکنولوژی

دستیار صوتی ب‌ام‌و معرفی شد

شرکت خودروسازی ب‌ام‌و روز گذشته در جریان رخداد Disrupt SF 2018 از دستیار شخصی دیجیتال خود برای خودروهای این شرکت رونمایی کرد. نکته جالب اینکه کاربر می‌تواند این دستیار را هرچه که می‌خواهد نام‌گذاری کند.

البته این شرکت چند هفته پیش همکاری خود با آمازون و به‌کارگیری دستیار صوتی هوشمند الکسا را هم اعلام کرده بود. اما این دو دستیار خیلی با یکدیگر تناقضی ندارند چراکه دستیار شخصی ب‌اوم‌و دستورات مرتبط با خودرو و رانندگی را اجرا می‌مکند اما دستیار صوتی الکسا دیگر تجربیات کاربر در حین رانندگی مانند موزیک، اخبار و … را تحت پوشش قرار می‌دهد.

معاون بخش تولیدات دیجیتال ب‌ام‌و در این مراسم گفت که این دستیار شخصی در طول زمان شما را بیشتر می‌شناسد و این شناخت را از طریق دستورات و نحوه رانندگی شما کسب می‌کند.

اما این دستیار چه توانایی‌هایی دارد؟ این دستیار می‌تواند به شما در کنترل و مدیریت تمامی امکانات استاندارد درون خودرویی کمک کند. برای مثال کنترل دمای داخل کابین، مسیریابی، فشار باد لاستیک‌ها، روغن و تنظیمات موتور از جمله توانایی‌های این دستیار هستند. البته این دستیار قادر خواهد بود با راننده یک مکالمه ساده و جالب را هم در مورد موضوعات مختلف مانند «معنای زندگی» برقرار کند. در کل نکته قابل توحه راجع به این دستیار که در بالا هم به آن اشاره کردیم، شناخت بیشتر آن نسبت به شما در طول زمان است.

نسخه پایه این دستیار از 23 زبان پشتیبانی می‌کند و از مارس 2019 وارد بازار خواهد شد. در کشورهای آمریکا، آلمان، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، سوییس، استرالیا، برزیل و ژاپن هم این دستیار هوشمند به یک سری ویژگی‌های بیشتر مانند جستجوی آب و هوا، علاقه‌مندی‌ها و جستجوی موزیک مجهز خواهد بود. گفته می‌شود زبان چنین این دستیار هم تا می 2019 وارد بازار خودروهای ب‌ام‌و در کشور چین خواهد شد.

اگر امروز یک خودروی ب‌‌ام‌و سری 3 سفارش دهید، می‌توانید از نوامبر 2018 از این دستیار استفاده کنید. خودروهای جدید مدل X5، Z4 و سری 8 هم از مارس 2019 این دستیار را ازطریق یک آپدیت دریافت خواهند کرد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا