تکنولوژی

چگونه مصرف باتری دستگاه اندرویدی را کاهش دهیم؟

با انتشار هر نسخه از سیستم‌عامل اندروید، عملکرد باتری دستگاه هم بهتر و بهتر می‌شود. با این حال برخی مواقع هستند که اپلیکیشن‌ها حجم بسیار زیادی از باتری شما را بدون اینکه بخواهید هدر می‌دهند. اغلب اوقات این اتفاق زمانی که یک اپلیکیشن در بک‌گراند در حال اجرا باشد رخ می‌دهد. در این مواقع که اپلیکیشن‌ها در بک‌گراند در حال اجرا هستند، به سرعت توان باتری دیوایس شما را مصرف می‌کنند و در یک چشم به هم زدن به شارژر نیاز پیدا می‌کنید.

حال امکان جلوگیری از اجرای اپلیکیشن در بک‌گراند از زمان معرفی اندروید اورئو به‌وجود آمده که این مسئله باعث جلوگیری از هدر رفتن ظرفیت باتری‌تان هم می‌شود. اما این کار در اندروید چگونه انجام می‌شود؟ در ادامه این مطلب مراحل آن را برایتان شرح داده‌ایم.

نحوه متوقف کردن اپلیکیشن‌های بک‌گراند

ابتدا وارد تنظیمات و سپس وارد تب باتری شوید. در این پنجره به پایین صفحه بیایید تا بتوانید لیست اپلیکیشن‌ها را مشاهده کنید. هر اپلیکیشن نشان می دهد که چند درصد از توان باتری شما را مصرف کرده است.حال یک اپلیکیشن را لمس کلیک کنید و در پنجره‌ای که باز می‌شود گزینه «Background activity» را غیرفعال کنید. با این کار از اجرا شدن برنامه در بک‌گراند و هدر دادن باتری جلوگیری می‌کنید.

این عمل زمانی که یک برنامه را استفاده نمی‌کنید متوقف کرده از هدر رفتن باتری دستگاهتان جلوگیری می‌کند. سیستم‌عامل اندروید در بخش مدیریت مصرف باتری در نسخه‌های جدید عملکرد بهتری داشته است.

در کل برای اینکه بخواهید مصرف باتری دستگاهتان را در مواقع ضروری تا حد ممکن کاهش دهید کافیست آنها را در بخش «Background Activity» که در بالا توضیح دادیم غیرفعال کنید. در غیر این صورت ممکن است این برنامه‌ها ناخواسته باقیمانده ظرفیت باتری شما را مصرف کنند، حتی زمانی که اصلا از آنها استفاده نمی‌کنید.

منبع : آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا