تکنولوژی

فیسبوک باز هم اطلاعات را لو داد!

هنوز زمان زیادی از رسوایی‌های اخیر فیسبوک و موسسه کمبریج آنالیتیکا نگذشته و فیسبوک در این مدت به‌شدت تلاش کرده تا چهره قبلی خود را زا ذهن کاربران پاک کند و به آنها اطمینان دهد که اطلاعات خصوصی آنها به هیچ وجه در اختیار کسی قرار نخواهد گرفت. با این وجود، متاسفان روز گذشته باخبر شدیم فیسبوک اشتباها گزارش‌ها و آمارهای تحلیلی برنامه‌نویسان را در اختیار کاربران تست کننده اپلیکیشن‌ها قرار داده است.

طبق گزارش تک کرانچ، یکی از برنامه‌نویسان فیسبوک پس از تماس با این وبسایت گفته یک سری اطلاعات تحلیلی اپلیکیشن فیسبوک برای شخصی در خارج از کمپانی فیسبوک ارسال شده است و این ایمیل شامل اطلاعات خصوصی از جمله میانگین کاربران هفتگی، میانگین بازدیدهای صفحات و کاربران شده است. فیسبوک در واکنش به اتفاق گفته که 3 درصد اپلیکیشن‌هایی که از آمارهای تحلیلی فیسبوک را جمع‌آوری می‌کنند، به جای ارسال جمع‌بندی‌های هفتگی خود به برنامه‌نویسان، آنها را اشتباها برای کاربران ارسال کرده‌اند.

این اطلاعات می‌توانند به یک رقیب که ممکن است خودش را در نقش تست کننده اپلیکیشن معرفی کرده فرصت‌ها و مزایای خوبی بدهد. با این حال طبق گفته‌ها، این کاربران موفق به مشاهده اطلاعات به‌خصوصی که از طریق ایمیل دریافت کردند، نشده‌اند. فیسبوک هم اعلام کرده این مشکل را سریعا رفع کرده و هیچگونه اطلاعات شخصی لو نرفته است. فیسبوک با تمامی برنامه نویسانی که با این باگ مواجه شده‌اند از طریق ایمیل ارتباط برقرار خواهد کرد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

‫616 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا