تکنولوژی

صحنه مشهور اجلاس گروه 7 از زاویه دید کشورهای مختلف

اوایل این هفته یک عکس از لحظه جمع شدن رهبران اجلاس گروه هفت کشور صنعتی به مهمترین تصویر شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد. عکسی که تنش تجاری حاکم بر اجلاس میان شش کشور و آمریکا در آن به وضوح مشخص بود. انتشار این عکس از جانب تیم خبری و شبکه‌های اجتماعی یکی از کشورها ( آلمان) نوعی جنگ تصویری و تبلیغاتی را در شبکه‌های اجتماعی رقم زد به دنبال وایرال شدن آن در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها تیم‌های خبری تبلیغاتی سایر کشورها هم از همان واقعه تصویر مورد قبول خودشان را منتشر کردند. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به تصویر مطلوب هر کشور از این جلسه. 

تصویر از زاویه آلمان 

عکس اصلی این رویداد را آلمانی‌ها منتشر کردند که این جریان را به راه انداخت عکس توسط Jesco Denzel عکاس رسمی دولت فدرال آلمان گرفته شد و بعدا در اینستاگرام آنگلا مرکل منتشر شد. 

نشریه آتلانتیک درباره این عکس تاریخی نوشت که نحوه چهره ترامپ در این عکس شبیه کودکی است که نشسته و متعصبانه روی یک موضوعی اصرار می‌کند و در مقابل نحوه ایستادن مرکل حالت برتری به او داده است. جالب آنکه جان بولتون مشاور  امنیت ملی ترامپ که خودش هم در عکس با چهره‌ حیرت‌زده‌ای حضور دارد همین عکس را توییت کرد و نوشت : بعضی کشورها تصور می‌کنند که آمریکا بانک آنهاست اما دیگر اینگونه نیست.

تصویر از زاویه آمریکا

مدیر شبکه‌های اجتماعی ترامپ Dan Scavino Jr اما ظاهرا متوجه وضعیت بد ترامپ در آن عکس مشهور شد چراکه در همان زمان از همان جلسه عکسی را منتشر کرد اما از زوایه کاملا متفاوت. در این عکس ترامپ در مرکز است و انگار جمعی دور وی گرد آمده‌اند و بر چهره جاستین ترودو نخست وزیر کانادا و همچنین نخست وزیر ژاپن لبخند دیده می‌شود. 

تصویر از زاویه کانادا 

آدام اسکاتی عکاس دولت کانادا ( میزبان این اجلاس ) چندین عکس از این جلسه منتشر کرده که در آنها فوکوس اصلی روی ترودو است

تصویر از زاویه ایتالیا 

نخست وزیر ایتالیا هم عکسی از این جلسه را توییت کرد که نشان می‌داد او جلوتر از ماکرون و مرکل در حال خواندن یک متن هستند. در این عکس فقط موهای ترامپ دیده می‌شود.

نمای فرانسه

ماکرون هم تصویرهایی از این جلسه را توییت کرد که خودش را در میان همه دیگر رهبران نشان می‌دهد که دارد با ترامپ صحبت می‌کند.

 

منبع : Petapixle

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا