تکنولوژی

لنز جدید ۱۶۰۰ دلاری ۱۰۰ میلی‌متری سیگما سری آرت

طرفداران لنزهای سیگما سری Art  این برند را به خوبی می‌شناسند. سری لنزهایی که به خاطر کیفیت بالا و قیمت پایین این سازنده ژاپنی لنز را چند پله نزد علاقه‌مندان و فعالان حوزه تصویر بالا برده است. 

حالا سیگما یک لنز جدید از این سری را معرفی کرده است. لنز ۱۰۵ میلی متری با دیافراگم f1/4  و مخصوص عکسهای بوکه ( Bokeh) که با قیمت بسیار خوب ۱۶۰۰ دلار به فروش می‌رسد. قیمت ۱۶۰۰ دلار طبیعتا برای یک لنز عکاسی نسبتا گران است اما نکته این است که در مقایسه با دیگر همتایان ژاپنی‌اش این لنز بسیار ارزان‌تر است. لنز  Nikon 105mm f/1.4E ED با قیمت ۲۲۰۰ دلار به فروشمی‌رسد یعنی لنز سیگما ۶۰۰ دلار ارزان‌تر است در حالی که هر دو لنز دارای مشخصات یکسانی هستند.

لنزهای سری سیگما به خاطر کیفیت و کارآیی بسیار زبانزد هستند و همین باعث شده هر لنز جدید این سری با لنزهای مشهور هم عرض مقایسه شود. 

تصویرمحدوده فوکوس در این لنز بسیار شفاف و همانطور که از اسم آن مشخص است پس زمینه تار یا بوکه بسیار خوب با رنگ‌های طبیعی ایجاد می‌کند که احتمالا این لنز را محبوب علاقه‌مندان به پرتره خواهد کرد. این لنز همچنین برای عکاسی نجوم هم بسیار مناسب است ضمن اینکه به گونه‌ای طراحی شده که در برابر گرد و خاک و قطرات آب هم مقاوم است. این لنز هنوز به بازار عرضه نشده و فعلا علاقه‌مندان می‌توانند آن را پیش‌فروش کنند.

منبع : آي تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا