تکنولوژی

آغاز تولید تراشه‌های ۷ نانومتری آیفون‌های جدید

طبق گزارش Bloomberg، شرکت تولید کننده تجهیزات اپل-TSMC – تولید انبوه پردازنده‌های نسل جدید را آغاز کرده، پرازنده‌هایی که قرار است امسال در سری جدید آیفون‌های اپل مورد استفاده قرار گیرند. این تراشه که احتمالا  A12 نام خواهد گرفت، اولین پردازنده ای است که مجهز به قابلیت پردازش با سرعت 7 نانومتر است، تکنولوژی جدیدی که فعالان این صنعت سالهاست به روی آن کار می‌کنند.

تکنولوژی 7 نانومتری، اشاره به تراکم ترانزیستورها در تراشه دارد که  مشخصات جزئی‌تر این تکنولوژی ممکن است بین سازندگان مختلف متفاوت باشد. با وجود قابلیت پردازش 7 نانومتری، تراشه هم می‌تواند در ابعاد کوچک‌تر طراحی شود و در عین حال، کارایی بهتر داشته و مقرون به صرفه‌تر نیز خواهد بود. پردازنده‌های برتری که در حال حاضر در بازار گوشی‌های هوشمند وجود دارند مانند A11 Bionic اپل و اسنپ دراگن 845  کوالکام، با سرعت 10 نانومتر اطلاعات را پردازش می کنند.

سامسونگ هم امروز اعلام کرد که تا سال آینده، برای تولید تراشه‌های 7 نانومتری در مقیاس انبوه آماده خواهد بود. این شرکت قبلا پردازنده دستگاه‌های اپل را تولید می‌کرده و برای تولید پردازنده A9(که در آیفون 6 اس مورد استفاده قرار گرفته)، با شرکت TSMC شراکت داشته است اما برای آیفون‌های بعدی اپل، TSMC تنها تولید کننده انحصاری  بوده است.

اپل قرار است پاییز امسال، سه آیفون جدید معرفی کند: نسخه به روزرسانی شده آیفون X، نسخه Plus Size آیفون X و نسخه ارزان‌تر آن با صفحه نمایش LCD 6.1 اینچی عرضه خواهد شد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا