تکنولوژی

توییتر اکانت‌های فحاش را محدود می‌کند

توییتر اعلام کرد که تصمیم دارد از سیگنال‌های وسیع تری برای درجه بندی مکالمه‌ها در توییت‌ها و جستجوها استفاده کند و به همین شیوه مکالمات غیر اخلاقی و فحاش را مخفی یا دور از دسترس کند. جک دورسی مدیر عامل توییتر در مصاحبه‌ای اعلام کرد:« کامنت‌های کاربرانی که بلاک یا Mute شده‌اند و یا افرادی که قبلا کامنت‌های نامناسب منتشر کرده بوده و گزارش شده بودند، از این به بعد در کل این سرویس کمتر مشهود خواهد بود.»

توییتر همین حالا نیز توییت‌ها را درجه بندی می‌کند اما تا کنون اقدامی برای استفاده از سیگنال‌های منفی در درجه بندی توییت‌ها اعمال نکرده بود. با این شیوه، مدیریت کامنت‌های منفی و غیراخلاقی در کامنت‌ها بسیار راحت‌تر خواهد شد.

طبق گفته توییتر از این به بعد از شاخص‌های متعددی برای درجه بندی توییت‌ها استفاده خواهد شد مثلا یک شاخص اکانت یا آی پی آدرس‌هایی است که قبلا توسط دیگر کاربران گزارش شده‌اند. توییت یا پاسخ این گونه افراد به توییت‌های دیگران حذف نمی‌شود، بلکه به گونه‌ای در تایملاین قرار خواهد گرفت که کمتر در معرض دید باشد مثلا با قرار گرفتن در بخش “See more replies”.

آزمایشی که اخیرا انجام شده نشان می‌دهد که شیوه جدید این شبکه توانسته میزان کامنت‌های منفی، تهدید یا آزار و فحش را تا 8 درصد کمتر کند. توییتر معتقد است با این شیوه می‌توان به تعداد بیشتری کاربر کمک کرد تا از این نوع کامنت‌های منفی، کمتر دریافت کنند.

استفاده از شاخص‌های الگوریتمیک می‌تواند به پلتفرم توییتر کمک کند تا جو مثبت تری داشته باشد. توییتر این شاخص‌های جدید را در سرتاسر دنیا و بدون در نظر گرفتن زبان نوشته توییت شده، اعمال می‌کند.

توییتر مدت‌هاست که با معضل  اکانت‌های سواستفاده گر و فحاش رو به رو بوده و تلاش‌های زیادی نیز برای محدود کردن دسترسی این اکانت‌ها اعمال کرد تا این شبکه اجتماعی را متمدن‌تر کند اما همیشه موج انتقادها از نحوه مدیریت این معضل، متوجه این پلت فرم شده است.

این سیگنال‌ها از این هفته برای کاربران این پلت فرم در سرتاسر دنیا اعمال خواهد شد. حدود دو ماه پیش توییتر بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن از محققان و دانشگاهیان درخوا‌ست کرد تا برای بالابردن وضعیت سلامت روانی پُست‌های این شبکه، کمک کنند. توییتر 230 پیشنهاد دریافت کرد و قرار است تا چند هفته آینده، نتیجه بررسی این درخواست‌ها اعلام شود.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

‫763 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا