تکنولوژی

دفاع محکم اداره پلیس ولز از تکنولوژی تشخیص چهره

اداره پلیس کشور ولز پس از اینکه مشخص شد نرم‌افزار تشخیص چهره این سازمان بیش از هزاران اشتباه در تشخیص چهره افراد انجام داده، باز هم از این تکنولوژی و اقدامات خود دفاع کرد.

پیش از بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا در شهر کاردیف که ژوئیه سال گذشته بین رئال مادرید و یوونتوس انجام گرفت، پلیس جنوب کشور ولز اعلام کرد قصد دارد با استفاده از دوربین‌های نظارتی چهره افراد درون جمعیت را اسکن کرده و پس از مطابقت دادن آنها با تصاویر مجرمینی که در سیستم اداره پلیس ثبت شده‌اند، از ورود این دسته از افراد که امکان دارد باعث ایجاد ناامنی شوند جلوگیری کند.

بیش از 170 هزار نفر برای بازی فینال وارد پایتخت کشور ولز شدند و دوربین‌های نظارتی اداره پلیس با استفاده از سیستم تشخیص چهره بیش از 2470 نفر را به عنوان مظنون شناسایی کردند.

با این حال، طبق آمار منتشر شده 2297 نفر یا حدود 92 درصد از این افراد به ‌اشتباه شناسایی شده بودند.

پلیس جنوب ولز هم تقصیر را گردن تصاویر بی‌کیفیت انداخت که توسط پلیس اینترپل و سازمان یوفا برای آنها ارسال شده بودند و البته این مسئله هم مطرح شد که این تکنولوژی برای اولین بار استفاده شده است.

اداره پلیس ولز ادعا می‌کند که هیچ سیستم تشخیص چهره‌ای در حال حاضر با دقت 100 درصد عمل نمی‌کند با این حال همین سیستم باعث تشخیص و دستگیری بیش از 450 مجرم هم شده است.

سخنگوی اداره پلیس جنوب ولز در اینباره گفت: «با استفاده از این تکنولوژی تشخیص چهره بیش از 2000 مورد مشکوک و احتمالی شناسایی شد و از این تعداد 450 مورد به دستگیری افراد منجر شد که این آمار بسیار امیدوار کننده به‌نظر می‌رسند. شناسایی و دستگیری این دسته از افراد تا به امروز منجر به حبس 6 ساله یک مجرم با سابقه سرقت و 4.5 سال زندان برای یکی دیگر از مجرمین به دلیل زورگیری در گذشته شده است. ضمنا این تکنولوژی باعث شناسایی افراد قربانی در صحنه جرم هم شده است. مشکلات فنی در حال حاضر در سیستم‌های تشخیص چهره امری طبیعی و اجتناب ناپذیر هستند و تشخیص چهره اشتباه افراد مسئله‌ای است که باید به‌زودی در این سیستم رفع شود. ناگفته نماند از زمان اولین استفاده پلیس جنوب ولز از این سیستم در سال 2017، این تکنولوژی در طول این 1 سال و تا به‌امروز پیشرفت‌ها قابل توجهی داشته است.»

با این حال کمپین حمایت از آزادی شهروندان با نام Big Brother Watch در اکانت توییتر خود در انتقاد از این تکنولوژی گفته نه تنها سیستم تشخیص چهره اداره پلیس تهدیدی برای آزادی شهروندان محسوب می‌شود، بلکه این تکنولوژی یک ابزار با درصد اشتباه بسیار بالا و خطرناک است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا