تکنولوژی

پشتیبانی سیستم عامل مک از کارت گرافیک اکسترنال

در ماه ژوئن سال گذشته اپل اعلام کرد که به زودی کامپیوترهای مک این شرکت از کارت‌گرافیک‌های اکسترنال  پشتیبانی خواهد کرد و حالا اپل به این قول خود وفا کرده است. با به روزرسانی جدیدی که برای سیستم عامل مک macOS High Sierra منتشر شده شما قادر خواهید بود که مدل‌های مختلفی از کارت‌های گرافیک را از طریق پورت‌های Thunderbolt 3 به کامپیوتر خود متصل کنید. به این ترتیب پردازش گرافیکی فوق‌العاده‌ای در اختیار کسانی قرار می گیرد که از کامپیوتر خود برای ادیت فیلم یا بازی‌های ویدیویی بهره می‌گیرند. اپل مشخصا تاکید کرده این امکان جدید برای استفاده از هدست واقعیت مجازی هم هست. 

البته برخی محدودیت‌ها نیز در این میان وجود دارد یکی از آن‌ها این است که تنها مدل‌های معدودی از کارت‌های گرافیک اکسترنال پشتیبانی می‌شوند و تعجب‌آور اینکه فقط کارت‌های AMD Radeon در این میان قرار دارند.

البته این بدان معنا نیست که بقیه کارت‌های گرافیک اصلا با کامپیوترهای مک کار نمی‌کنند اما به حال خرید آنها برای این منظور ریسک است. 

محدودیت دیگر اینکه شما قادر نخواهید بود از کارت گرافیک اکسترنال روی ویندوز  از طریق بوت کمپ (Boot Camp) استفاده کنید.

نکته دیگر اینکه کارت‌گرافیک‌های اکسترنال فقط با مدل‌های دارای Thunderbolt 3 کار می‌کنند و این یعنی فقط مدل‌های مک بوک پرو ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶ ، آی‌مک ۲۰۱۷ و آی‌مک‌پرو از این امکان پشتیبانی می‌کنند.

این امکان جدید طبیعتا برای کسانی که می‌خواهند دستگاه سبک‌تری – مثل لپ‌تاپ مک بوک پرو – را به مثابه یک کامپیوتر قدرتمند به کار ببرند کارآیی دارد و آن‌ها را از هزینه کرد صدها دلار اضافی برای کامپیوتر قدرتمندتر می‌رهاند.

 

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا