تکنولوژی

یک بنیانگذار واتس‌اپ: فیس‌بوک را پاک کنید

در سال ۲۰۱۴ فیس‌بوک، واتس‌اپ را به قیمت ۱۶ میلیارد دلار خرید. این تصمیم هم‌بنیان‌گذاران این شرکت جان کوم و برایان اکتون را به ثروت زیادی رساند. کوم هنوز مدیر این کمپانی است اما اکتون اوایل سال گذشته از این کمپانی جدا شد. او در حال تاسیس کمپانی جدیدی است. به نظر می‌رسد کار او فقط با واتس‌اپ تمام نشده است—اکتون امروز در پیامی در توییتر به دنبال‌کننده‌هایش پیشنهاد داد فیس‌بوک را پاک کنند.

اکتون در کنار هشتگ #فیس‌بوک‌را‌پاک‌کنید نوشته است: وقتش رسیده است. اکتون که ثروتی حدود ۶.۵ میلیارد دلار دارد، از صحبت درباره‌ی این پیام خودداری کرده است. کمپانی واتس‌اپ نیز از دادن هرگونه نظر در این مورد خودداری کرده است.

با اینکه هنوز مشخص نیست اکتون این احساس را نسبت به اپلیکیشن خودش هم دارد یا نه، اما در ماه گذشته خبرهایی از سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری اکتون بر روی اپلیکیشنی به نام سیگنال پخش شد. سیگنال جایگزینی مستقل برای واتس‌اپ به شمار می‌رود.

این توییت بعد از پنج روز بحرانی فیس‌بوک منتشر شد. در این روزهادر پی نگرانی‌ها در مورد امنیت داده‌ها در فیس‌بوک، سهام این شرکت افت کرد. این نگرانی‌ها در پی رسوایی سواستفاده‌ی کمبریج آنالیتیکا از اطلاعات کاربران به وجود آمده بود.

اکتون اولین مسئول سابق فیس‌بوک نیست که بعد از قطع همکاری‌اش با این شرکت، اظهاراتی عجیب راجع به آن داشته است. سال گذشته رئیس سابق تیم رشد این شرکت چمث پلی‌هپیتیا با حرف‌هایش طوفانی به پا کرد. او گفت ما ابزاری درست کرده‌ایم که زیرساخت‌های اجتماعی که کارکرد اجتماع ما را در دست دارد از بین می‌برد. از دیگر مسئولین سابقی که سخنانی علیه این کمپانی داشته‌اند می‌توان به شین پارکر، جاستین رزن‌استین و سرمایه‌‌گذاری به نام راجر مک‌نامی اشاره کرد.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا