تکنولوژی

مسیریابی ویلچر روی گوگل مپ

گوگل برای راحت کردن رفت و آمد برای همه‌ی افراد، راه‌های مناسب برای افراد روی ویلچر را به گوگل مپ اضافه کرد. به کمک این امکان، استفاده از وسایل نقلیه‌ عمومی برای افراد کم‌توان و معلول راحت‌تر می‌شود.

برای پیدا کردن راه مناسب برای افراد بر روی ویلچر، ابتدا مقصد خود را بر روی گوگل مپ انتخاب کنید، گزینه‌ی مسیریابی را پیدا کرده و گزینه‌ی حمل‌و نقل عمومی را انتخاب کنید. سپس تنظیمات را پیدا کنید و  در قسمت راه‌ها گزینه‌ی مناسب برای معلولین را فعال کنید. با این کار لیستی از راه‌هایی که برای استفاده‌ی معلولان مناسب است نشان داده می‌شود.

در حال حاضر این امکان در سرتاسر دنیا و در مراکز شهری بزرگی مانند نیویورک،، توکیو، لندن، مکزیک، سیدنی و بوستون فعال شده است. گوگل همکاری‌اش را با آژانس‌های حمل‌و نقل مختلفی شروع کرده است.  در نتیجه‌یا این همکاری انتظار می‌رود تا چند ماه آینده مسیرهای بیشتری به این امکان اضافه شود.

با امکان جدید گوگل در سال ۲۰۱۷  کاربران می‌توانند بر روی گوگل مپ و یا جست‌و‌جوی گوگل، جزییات دسترسی مکان‌های  مختلف را تکمیل کنند. برای این کار منوی اصلی را در گوگل مپ باز ‌کنید. قسمت مشارکت خود را انتخاب کرده و گزینه‌ی اضافه کردن اطلاعات گمشده را بزنید. در این قسمت مکان‌ها دسته‌بندی شده‌اند. می‌توانید یکی از این دسته‌بندی‌ها مانند دسته‌بندی دسترسی را انتخاب کرده و آن را تکمیل کنید.

قبل از رفتن به هرجایی برای اطمینان از مناسب بودن مقصد برای افراد کم‌توان، راه‌‌های مختلفی وجود دارد. می‌توانید گوگل مپ را چک کنید و یا از جست‌وجوی گوگل استفاده کنید.  زیر توضیح دو خطه‌ی معمول محل مورد نظر، در قسمت دسترسی‌ها علائم مختلفی وجود دارند. اگر این محل برای عبور صندلی چرخ‌دار مناسب باشد، علامت خاصی نمایش داده می‌شود.

در سپتامبر سال گذشته راهنماهای محلی در بیش از ۲۰۰ دوررهمی جهانی اطلاعاتی در مورد دسترسی‌های مخصوص معلولین مقاصد مختلف ارائه کردند. آن‌ها در مورد ۱۲ میلیون مکان به سوالاتی مثل وجود ورودی‌های بدون پله و دستشویی‌های مخصوص پاسخ دادند.

البته کلید این ماجرا در سال ۲۰۱۶ شروع شد. در آن زمان مدیر محصول گوگل، ریو آکاساکا حدود یک سال وقت را صرف جمع‌آوری اطلاعات در مورد دسترسی‌های نقاط مختلف کرد. پیش از این نیز گوگل از کاربران در مورد مکان‌های خاصی که قبلا به آن‌جا رفته بودند سوال می‌پرسید، که یکی از این سوال‌ها سهولت رفت‌و‌آمد در مکان موردنظر برای صندلی‌های چرخدار بود.

گوگل هم‌چنین در حال جمع‌آور عکس‌های خیابانی مراکز اصلی شهر است، با این کار افراد می‌توانند از قبل نگاهی به مقصد مورد نظرشان بیاندازند. با اضافه شدن اطلاعات دسترسی مقاصد مختلف، سفر برای افراد بر روی ویلچر و یا کالسکه و یا افراد با عصا راحت‌تر خواهد شد.

 

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا