تکنولوژی

آپدیت جدید اندروید شما را شگفت‌زده می‌کند!

امکان جدید اندروید به شما اجازه می‌دهد از گوشی هوشمندتان به عنوان یک ماوس و یا کیبورد بدون سیم استفاده کنید، بدون این که نیازی به روت کردن داشته باشید.

گوگل در حال آماده‌سازی رونمایی از اولین نسخه‌ی برنامه‌نویسان اندروید است.  این نسخه به اندروید پی معروف شده است. در این آپدیت سیستم عامل‌های اندروید، گوگل امکان استفاده از گوشی هوشمند به جای کیبورد و یا ماوس را اضافه کرده است.

این امکان برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ در کدی مربوط به یک پروژه‌ی متن باز اندروید دیده شد، اما به دلایلی گوگل تصمیم گرفت از آن استفاده نکند. با این حال با توجه به گزارش‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد گوگل در سال جاری این امکان را همراه با ارائه‌ی آپدیت اندروید پی فعال کند.

لازمه‌ی این کار چیست؟

برای ایجاد امکان استفاده از گوشی هوشمند به جای ماوس و یا کیبورد، لازم است سیستم عامل‌ها به یک پروفایل سخت‌افزاری بلوتوثی Bluetooth HID مجهز باشند. با اینکه گوگل این کد را در سال ۲۰۱۶ اضافه کرده بود، اما هیچ‌گاه فعال نشده بود. در نتیجه کاربرانی که به دنبال این امکان بودند، باید از اپلیکیشن‌هایی که نیاز به روت کردن داشتند استفاده می‌کردند.

کاربرد این امکان چیست؟

امکانی که بتوانید از طریق آن گوشی‌ را تبدیل به یک ماوس و یا کیبورد کنید، می‌تواند در نحوه‌ی ارائه‌ی سخنرانی‌ها انقلابی به پا کند و یا بر روی کنترل از راه دور رسانه‌ها تاثیر زیادی بگذارد.با این که ممکن است در حال حاضر نیاز چندانی به این امکان حس نشده باشد، داشتن آن کاربردی به نظر می‌رسد.

 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا