تکنولوژی

ارز مجازی پترو ونزوئلا را نجات می‌دهد؟

به گزارش روییترز،رئیس جمهور ونزوئلا- نیکولاس مادورو روز سه شنبه اعلام کرد که این کشور در اولین روز پیش فروش ارز رمز پایه ملی خود که “پترو” نام دارد که با هدف نجات اقتصاد رو به زوال این کشور عرضه می‌شود،  بیش از 735 میلیون دلار فروش داشته است.

مادورو امیدوار است که ارز پترو بتواند اعضای ناتوان اوپک در مسئله تحریم های آمریکا را قادر سازد تا ارزش ارز ملی ونزوئلا که بولیور نام دارد را افزایش دهند و همچنین تورم بالا را مهار کرده و بتواند اقتصاد در حال سقوط سوسیالیستی این کشور را نجات دهد.‌

متخصصان پلت فرم Blockchain  به مقامات این کشور این هشدار را داده‌اند که ارز سایبری پترو بعید است سرمایه گذاری‌های چشم گیری جذب کند. آقای مادورو در مورد جزئیات سرمایه گذاران داخلی این ارز رمز پایه سخنی نگفته و همینطور آمار مشخصی برای پشتیبانی از ادعای وی ارائه نشده است. وی تنها اشاره کرده که صنعت توریست و قسمت‌هایی از فروش بنزین و گاز از این بعد می‌توانند به ارز پترو انجام شود.

مادورو در بیانیه خود با استفاده از شخصیتی کمیک تلاش کرد به کشور آمریکا اشاره کند و گفت که این ارز رمز پایه قادر خواهد بود سوپرمن را نیز از پا بیندازد. وب سایت رسمی ارز پترو روز سه شنبه نوعی راهنما منتشر کرد که در آن توضیح داده چگونه یک کیف پول مجازی برای نگه داری ارز رمز پایه راه اندازی کنیم. این ارز از ماه دیگر برای عموم عرضه خواهد شد.

مسئول بخش ارز رمز پایه ونزوئلا که کارلوس وارگاس نام دارد، هفته گذشته اعلام کرد که دولت این کشور تلاش دارد تا سرمایه گذارهایی از ترکیه، قطر، آمریکا و اروپا جذب کند.

طبق ادعای آقای مادرو، دولت این کشور قربانی “جنگ اقتصادی” شده است که توسط احذاب سیاسی مخالف و با همکاری دولت آمریکا و رئیس جمهور این کشور دونالد ترامپ هدایت می‌شود. 

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا