تکنولوژی

کابین، تاکسی اینترنتی بانک ملت

سازمان تاکسیرانی به دومین شرکت برای ارایه خدمات تاکسی آنلاین مجوز داده و نام این اپلیکیشن کابین است. 

پیش از این نیز سازمان تاکسیرانی اپلیکیشن کارپینو را شرکت مجاز برای ارایه خدمات تاکسی آنلاین معرفی کرده بود و این دومین شرکتی است که تاکسیرانی به آن مجوز داده است. کارپینو به رغم استفاده از فضاهای تبلیغات شهری در تهران نتوانسته چندان موفقیت باشد. 

پیش از این در طی یکی دو سال اخیر شرکت تاکسیرانی مخالفت‌های گسترده‌ای با شرکتهای فعال در حوزه تاکسی آنلاین مثل اسنپ و تپسی انجام داده بود شرکتهایی که هم اکنون بخش عمده این بازار را در اختیار دارند و اتفاقا بسیاری از تاکسی‌ها هم به آنها پیوسته‌اند. 

ظاهرا این دومین شرکت آنقدر برای سازمان تاکسیرانی با اهمیت بوده که خود مدیرعامل تاکسیرانی در مراسم افتتاح آن شرکت کرده است. علیرضا قنادان البته در این مراسم گفته است ‌: دَر سازمان تاکسیرانی به روی سرویس‌های اینترنتی تاکسی باز بوده است و ما از شرکت‌های جدید استقبال می کنیم.

وی با اشاره به اینکه هدف ما حمایت از اپلیکیشن‌های جدید است، اظهارکرد: سازمان تاکسیرانی هیچگونه دخالتی در جزییات کسب و کار و مدل خلاقانه اپلیکیشن‌های درخواست تاکسی نخواهد داشت و سایر شرکت‌های متقاضی با رعایت چارچوب ضوابطی که سازمان تاکسیرانی آماده کرده، می‌توانند مجوز رسمی برای اپلیکیشن خود دریافت کنند. 

با این حال تاکسیرانی طی هفته های اخیر در شبکه‌های اجتماعی به ایجاد فضای انحصاری در زمینه پرداخت خرد متهم شده است در جایی که تنها به یک اپلیکیشن ( فون پی ) اجازه نصب داخل تاکسی‌ها را داده است. 

با این حال به نظر میرسد مسافران نباید چندان از حضور یک رقیب جدید – ولو با حمایت تاکسیرانی – نباید نگران باشند. هرچند بسیاری از آنها مثل ماکسیم عملا فقط حضور خود را اعلام کرده‌اند و فعالیت چندانی انجام نمی‌دهند. طی هفته‌های اخیر برخی کاربران از افزایش سرسام آور قیمت مسیر اسنپ در هنگام اوج درخواست گلایه کرده بودند. به واقع حضور رقبای جدید و البته قدرتمند می‌تواند در نهایت به نفع مشترکان و در اینجا مسافران تمام شود. با این حال پرسش اصلی این است که تاکسیرانی به عنوان یک نهاد ناظر در فضای حمل ونقل تاکسیها آیا باید نقشی در حد حمایت از یکی دو اپلیکیشن نزدیک به خود ایفا کند یا به طور کلی فضایی را برای رقابت همه شرکتها فراهم کند؟

کابین که تازه ترین رقیب در این فضاست که بر اساس اطلاعات سایتش زیرمجموعه بانک ملت است. در میان شرکای استراتژیک این شرکت نام به پرداخت ملت، شرکت یاس ارغوانی، شرکت امن افزار گستر شریف، موسسه تبلیغاتی اشاره و … به چشم می‌خورد. 

 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا