تکنولوژی

محکومیت دو سرمایه گذار حوزه تکنولوژی به جرم کلاه برداری

دو سرمایه گذار حوزه فناوری، که یکی از آنها اسپانسر سری فیلم محبوب Twilight بوده است، روز سه شنبه به جرم کلاه برداری، در نیویورک محکوم شدند.

هیات ژوری فدرال، Kaleil Isaza Tuzman 45 ساله و  Omar Amanat 44 ساله را بعد از محاکمه شش هفته‌ای، مجرم شناخت. ای دو نفر متهم هستند که با سواستفاده از دیگر سهامداران شرکت Kit Digital طی سالهای 2010 تا 2012، درآمدهای شرکت را دستکاری کردند و گزارش های کذب منتشر کردند. طبق گفته قاضی محلی، Amanat که با جعل ایمیل تلاش داشته تا دادگاه را فریب دهد، به زندان محکوم شده است اما وکیل Amanat از قاضی درخواست کرده که موکلش را تا قبل از شروع دوران محکومیت، تحت پیگرد الکتریکی و نظارت خانگی قرار دهد. وکیل اعلام کرده است که امانت که پدر 6 فرزند است، با وجود محکوم شناخته شدن به اتهام وارده، دزدی نکرده و لایق آزاد بودن است.

Tuzman فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد و متولد شده شهر بوستون آمریکاست. وی تا زمان شروع دوران محکومیت آزاد و تحت مراقبت الکتریکی خواهد بود. وی مدیر عامل شرکت Kit Digital  بوده و با بازی در فیلم Startup.com که برای آن جایزه هم دریافت کرد، به شهرت رسید.

دادستان منهتن آقای وکیل Joon H.Kim اعلام کرد که این مرد، شرکت Kit Digital را بر شالوده‌ای از دروغ بنا نهاد و طی سالها، سرمایه گذاران آن را فریب می‌داده است. اسناد مربوط طرح‌های تبهکارانه این دو، بسیارحرفه‌ای تهیه شده بود و به علاوه امانت طی دادگاه نیز سعی کرد با ارائه اسناد و ایمیل‌های جعلی، بازهم دادگاه را فریب دهد.

امانت ادعا دارد که از طریق وب سایتش و ارتباطش با شرکت فیلمسازی Summit Entertainment تاکنون به تولید فیلم های زیادی از جمله The Heart Locker و Twilight کمک کرده است.

+  

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا