تکنولوژی

پرداخت حقوق با بیت‌کوین توسط شرکت ژاپنی

بیت کوین این روزها بازار داغی دارد. ارزش این ارز سایبری طی چند هفته گذشته به شدت افزایش پیدا کرده و هیچ تمایلی به کاهش نیز در آن مشاهده  نمی‌شود. دیده شده که بسیاری از مردم حتی برای انجام معاملات مِلکی نیز از بیت کوین استفاده می‌کنند. حالا گزارش‌هایی منتشر شده که حکایت دارد یک شرکت ژاپنی، قرار است حقوق کارمندانش را با بیت کوین به آنها پرداخت کند.

شرکت ژاپنی GMO Internet که چندین وبسایت مرتبط با تجارت را اداره می‌کند، اعلام کرده است که از این به بعد حقوق کارمندان را به ارز بیت کوین به آنها پرداخت خواهد کرد. این شرکت معتقد است که با این کار مفهوم ارز مجازی بهتر در دنیا و بین کاربران جا خواهد افتاد.

فعالیت‌های GMO Internet مرتبط با بخش‌هایی از جمله تبلیغات آنلاین، اقتصاد و زیرساخت‌های اینترنت است. این شرکت همچنین  از ماه اردیبهشت نیز تمام معاملات خود را با استفاده از همین ارز مجازی انجام می‌داده است. کارمندان GMO Internet از ماه بهمن به بعد، حداقل حقوق-صد هزار ین- ‌890 دلار به بیت کوین دریافت خواهند کرد. طبق گفته سخنگوی GMO Internet، امکان دریافت حقوق به بیت کوین برای کارمندان این شرکت یک گزینه است و آنها می‌توانند روش پرداخت معمولی حقوق را نیز انتخاب کنند. این شرکت 4 هزار کارمند دارد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا