تکنولوژی

پایان عمر بلک‌بری ورلد نزدیک است

تقریبا دو سال و نیم از از زمان معرفی گوشی‌های هوشمند BlackBerry با سیستم عامل اختصاصی این شرکت می‌گذرد. از سال 2015 تا کنون که سیستم عاملBB10  بلک بری معرفی شد اما این شرکت بیشتر به روی عرضه گوشی‌هایی تمرکز داشته است که با سیستم عامل اندروید کار می کنند.

شرکت بلک بری اخیرا به آن دسته از کاربرانی که هنوز از دستگاه‌هایی با سیستم عامل BB10 استفاده می‌کنند، اعلام کرده است که فروشگاه برنامه‌های BlackBerry World app store در دسامبر 2019 از دسترس خارج خواهد شد. البته این شرکت تایید کرده که پشتیانی از نرم افزارهای سیستم عامل  BB10 و دستگاه‌های مرتبط با آن تا دو سال بیشتر ادامه خواهد داشت. وبسایت The BlackBerry Travel site و همچنین سرویس برقرای  تماس Playbook video نیز در سال آینده میلادی به صورت کامل تعطیل خواهند شد.

طبق اعلامیه شرکت بلک بری، فروشگاه The BlackBerry World app store دقیقا در تاریخ سی یکم دسامبر سل 2019 بسته خواهد شد. این خبر به این معنی است که در سال 2020، برای دستگاه‌هایی که با سیستم عامل BB10  و  BBOS کار می‌کنند، دیگر هیچ راه رسمی برای دانلود و نصب برنامه‌ها به روی گوشی خود وجود نخواهد داشت.

بلک بری با هدف ارتقای دستگاه‌های اندرویدی BlackBerry Mobile از جمله BlackBerry Motion و BlackBerry KeyOne، اقدام به از رده خارج کردن گوشی‌های مجهز به سیستم عامل خصوصی بلک بری کرده است. این شرکت اعلام کرده است که با همکاری با BlackBerry Mobile، طرحی اجرا خواهد شد که طی آن افرادی که گوشی‌های مجهز به سیستم عامل بلک بری دارند، برای تعویض گوشی‌های خود و خرید محصولات اندرویدی بلکبری مشمول تخفیفات بسیار خوبی خواهند شد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا