تکنولوژی

قلمرو مایکروسافت در سیلیکون‌‌ولی

کمپانی مایکروسافت که همواره در حال گسترش و برنامه‌ریزی برای آینده است، قصد دارد محل کار کارمندان خود را در نقاط مختلف به تجهیزات و فضای مدرن‌تر مجهز کند. این شرکت در حال حاضر مشغول ساخت سبزترین و هوشمندترین دفتر اداری دنیا است. مقر جدید مایکروسافت که در سیلیکون ولی قرار دارد، در فضایی به مساحت 195 هزار متر مربع که در منطقه Mountain View واقع شده، در حال آماده سازی است. این پروژه نشان دهنده تعهد قابل توجه مایکروسافت نسبت به 2000 کارمند این شرکت در منطقه San Francisco Bay و ساخت بهترین فضای ممکن برای آسایش هرچه بیشتر کارکنان این شرکت است. گفته می‌شود اتمام این پروژه حدودا 2 سال طول خواهد کشید و پس از اتمام کارکنان در دسامبر 2019 به این مرکز منتقل خواهند شد.

هدف اصلی مایکروسافت طراحی یک مرکز با قابلیت محافظت و سود رسانی به محیط زیست منطقه است. ایالت کالیفرنیا در حال حاضر در بخش آب و منابع انرژی با محدودیت مواجه شده و زمانی که مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی این پروژه بود، این مشکلات را هم در نظر گرفت. مایکروسافت کار خود را با بزرگترین چالش فعلی کالیفرنیا یعنی آب آغاز کرد.

پارک جدید مایکروسافت طوری طراحی شده که گواهینامه عدم استفاده از آب‌های غیر خوراکی را کسب خواهد کرد که از این حیث اولین کمپانی در ایالات متحده خواهد بود. این پارک جدید به سیستم داخلی مدیریت آب مجهز خواهد بود که قرار است آب‌های غیر آشامیدنی را در مصارف مختلف و بیش از یک مرتبه به‌کار بگیرد. این پروسه شامل جمع‌آوری آب باران و ساخت منبع جمع‌آوری آب‌های هدر رفته به منظور استفاده مجدد در مصارف مختلف میشود. این ایده‌ی نوآورانه باعث کاهش مصرف آب آشامیدنی تا 5 درصد خواهد شد که برای محیط زیست و منطقه کاملا حیاتی و تاثیرگذار خواهد بود.

اما صرفه جویی در مصرف آب پایان ماجرا نیست. ساختمان‌های این مرکز هم طبق اساس‌نامه بین‌المللی ساختمان‌های سبز طراحی و ساخته خواهند شد و مایکروسافت قصد دارد جهت به‌کارگیری انرژی در این مرکز از پنل‌های خورشیدی استفاده کند. سقف این مرکز که 4 هکتار مساحت دارد قرار است در جهت پرورش گونه‌های مختلف گیاهی متناسب با زیس بوم منطقه به‌کارگرفته شود. مایکروسافت گفته که این مرکز تاثیر 100 درصد مثبتی بر سلامت محیط زیست منطقه خواهد داشت. در ضمن مایکروسافت فقط برای طراحی این مرکز برنامه‌ریزی نکرده و قصد دارد از مصالحی در این مرکز استفاده کند که صدمه‌ای به محیط زیست وارد نکنند. به همین دلیل شرکت قصد دارد در ساخت این مرکز لایه‌چوب‌های بازیافت‌ شده CLT را استفاده کند.

دفاتر کاری داخل این مرکز هم قرار است همکاری و خلاقیت را به بهترین نحو ممکن ارتقاء دهند و مکان‌هایی را فراهم کنند که در آنها بتوان از حداکثر خلاقیت و تمرکز کارکنان بهره گرفت. طراحی این مرکز به گونه‌ای است که به کارکنان امکان ورود به فضای آزاد یا فضای بسته را به آسان ترین شکل ممکن می‌دهد. همچنین کارکنان در این مرکز از طریق دیواره‌های شیشه‌ای که دور تا دور ساختمان‌ها را تشکیل می‌دهند، به نور طبیعی دسترسی خواهند داشت. ضمنا غذاهایی که در این مرکز سرو می‌شوند با استانداردهای بین‌المللی غذای سالم مطابقت کامل خواهند داشت. زمین‌های ورزشی متعدد و تجهیزات تناسب اندام هم قرار است در نقاط مختلف این مرکز برای استفاده کارکنان تعبیه شوند. در پایان، مرکز کنفرانس، تئاتر و مرکز تکنولوژی مایکروسافت هم فضایی را فراهم می‌کنند که از طریق آن کارکنان و مدیران می‌توانند درباره محصولات و سرویس‌هایشان صحبت کنند و تاثیرات و فواید آنها بر زندگی کاربران سراسر دنیا را مورد بحث قرار دهند.

کمپانی مایکروسافت یکی از اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین اعضای خانواده سیلیکون ولی است که بیش از 36 سال هم قدمت دارد و تلاش دارد در آینده شگفت‌انگیزترین تکنولوژی‌ها را برای مردم دنیا به ارمغان بیاورد و از طرف دیگر متعهد شده با همکاری مردم جامعه تاثیرات کاملا مثبتی بر محیط زیست اطراف مراکز خود به جای بگذارد.

منبع : آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا