تکنولوژی

ویژگی‌های نسخه جدید اپلیکیشن ویز

امروزه کاربرد گوشی‌ها بسیار فراتر از ایجاد تماس و ارسال پیامک است. کاربران از اسمارت‌فون‌ها جهت ارتباط، سرگرمی، پرداخت‌های الکترونیکی و مسیریابی استفاده می‌کنند. اپلیکیشن ویز (Waze) هم یکی از اپلیکیشن‌های محبوب مسیریابی دقیق است که علاوه بر مسیر قادر است تصادفات، موانع و سرعت‌گیرهایی که در مسیر حرکتی شما وجود دارند را به شما گزارش می‌دهد. البته یکی از خطرناک‌ترین کارهایی که رانندگان در طول مسیر می‌توانند آن را انجام دهد، چشم برداشتن از جاده و زل زدن به صفحه گوشی است. حال با آپدیت جدید منتشر شده برای اپلیکیشن ویز، کاربر می‌تواند بدون نیاز به دست و زل زدن به نمایشگر گوشی از این اپلیکیشن با استفاده از دستورات صوتی استفاده کند.

با ویز صحبت کنید

این ویژگی جدید که «Talk to Waze» یا همان «با ویز صحبت کنید» نام دارد، در آپدیت جدید به این اپلیکیشن اضافه شده است. کاربر با استفاده از صدای خود می‌تواند مسیر را آغاز کند ، مسیر پیش روی خود را بررسی کند، گزارش ارسال کند و حتی توقف‌گاه مورد نظرش را هم بدون لمس نمایشگر گوشی بر روی اپلیکیشن ثبت کند. پس از اینکه اپلیکیشن ویز را آپدیت کردید، کافی است به آدرس Setting > Sound & Voice > Talk to Waze بروید و این سرویس را فعال کنید. این ویژگی در حال حاضر برای انگلیسی زبانان کانادا، آمریکا، استرالیا، آفریقای جنوبی، ایرلند و نیوزلند قابل استفاده است. ویز گفته که به‌زودی زبان‌های دیگر هم به این اپلیکیشن اضافه خواهند شد.

مسیر موتورسواران

در آپدیت جدید ویز یک امکان جدید برای موتورسواران هم اضافه شده است. پس از فعال‌سازی، این ویژگی مسیرهای مناسب موتورسواران را نمایش می‌دهد. این مسیرها در اصل بر اساس گزارش‌های دیگر رانندگان ارائه می‌شود و هرچه این ویژگی بیشتر استفاده شود، دقت مسیریابی آن هم کم کم افزایش پیدا می‌کند. این ویژگی در حال حاضر برای تمامی کاربران سراسر دنیا قابل استفاده است و کاربران می‌توانند با رفتن به مسیر Setting > Vehicle Type > Motorcycles حالت رانندگی خود را از خودور به موتورسیکلت تغییر دهند.

پشتیبانی از خطوط HOV

سومین و آخرین ویژگی که به نسخه جدید اپلیکیشن ویز اضافه شده، پشتیبانی از خطوط HOV در بزرگراه‌ها است. ویز گفته که پشتیبانی از این ویژگی در گذشته توسط هیچ اپلیکیشنی در سراسر دنیا انجام نشده بود. خطوط HOV در کشورهای مختلف برای خودروهای با سرنشین بالا، یا خودروهایی که مجوز عبور به‌خصوص دارند و یا از نوع خاصی از خودروها استفاده می‌کنند، به کارگرفته می‌شود. پس از فعال کردن این ویژگی، اپلیکیشن ویژگی‌های مسیریابی بیشتر و حتی زمان رسیدن به مقصد بر اساس خطوط HOV را به راننده اعلام می‌کند. این ویژگی در حال حاضر برای کاربران در 22 ایالت در کشور آمریکا قابل استفاده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا