تکنولوژی

شناسایی کاربران فیس‌بوک از طریق آپلود عکس

فیس بوک به زودی از شما خواهد خواست تا عکسی از خودتان آپلود کنید تامطمئن شود شما یک بات نیستید. 

این شرکت به دنبال استفاده از نوعی کپچا است تا تشخیص دهد کاربر یک شخص واقعی است. اسکرین شاتی که یک کاربر در این زمینه منتشر کرده نشان میدهد فیس‌بوک از او درخواست کرده تا عکس خود را آپلود کند تا این شبکه اجتماعی مطمئن شود یک شخص تقاضای ورود به سایت را داده است. فیس‌بوک پس از مطمئن شدن از حضور یک شخص در پشت کامپیوتر عکس مورد نظر را از روی سرور خود حذف می‌کند. 

یک سخنگوی فیس‌بوک در این زمینه به سایت WIRED گفته است که تشخیص هویت از طریق عکس کمک می‌کند تا این شرکت رفتارهای مشکوک را شناسایی کند و در نهایت امنیت این سیستم ارتقا پیدا کند. فیس‌بوک به زودی در هنگام ایجاد یک اکانت، ارسال درخواست دوستی، پرداخت آگهی و یا ویرایش یک آگهی درخواست ارسال عکس را به کاربر ارایه می‌کند. 

با این حال به گفته سخنگوی فیس‌بوک تشخیص هویت از طریق عکس تنها یکی از چندین راه تشخیص کاربر از بات است. 

سیستم شناسایی تشخیص چهره به مرور در حال استفاده بیشتر توسط شرکتهای تکنولوژی است. فیس‌آی‌دی اپل یکی از مهمترین تکنولوژی‌های به کار رفته در آیفون ۱۰ است که کاربران از طریق آن قادر به باز کردن قفل گوشی خود می‌شوند. در تصویری که در توییتر منتشر شده نشان میدهد که فیس‌بوک اکانت کاربر را به طور موقت مسدود کرده تا  عکس او مورد بررسی قرار گیرد. در پیغامی که در این زمینه در فیس‌بوک منتشر شده آمده که فیس‌بوک در حال حاضر اجازه ورود به شما را نمی‌دهد فیس‌بوک در حال بررسی تصویر شماست و به زودی شما را مطلع خواهیم کرد.  

گفته می‌شود که فیس‌بوک از ماه آوریل امسال این مدل بررسی تصویری کاربرانش را آغاز کرده است. 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

‫105 دیدگاه ها

  1. بازتاب: 1password
  2. سلام.من مشکل بزرگی دارم اگه رفعش کنیدبرام تاعمردارم دعاگوتون خواهم بود.
    حدود2ماه واندی پیش سرظهرحساب فیسموبازکردم اعلام شدبرای یکماه حسابم بلاک شده،چن روزبعدکه مجددخواستم واردشم نتونستم حساب اصلیموپیداکنم،درطول اینمدتم هرشب ازساعت10شب تا6و7صبح یسره عذاب کشیدم اماحسابمونداد،لازم بذکره من اوائل بدلیل عدم آگاهی با3شماره مختلف چندحساب متفاوت بازکردم اماحساب واقعی واصلیم یکیست که تمام دوستهاموباوسواس انتخاب کردم وگروه دارم،ازتون عاجزانه خواهشمندم کمکم کنیداکنتموپس بگیرم.

  3. ببخشید منم بازیم به فیسبوک وصله الان نمیاره عکسم فرستادم ولی عجله دارم میشه بگین ک چقدر طول میکشه تا شناسایی بشه؟😔😭عجله دارم خواهش

  4. سلام من یه هفته اس یه عکس فرستادم نوشته واسه این که کرونا هست پرسنل کم داریم باید صبر کنیم اخه تا کی صبر کنم من رو فیس بوکم چند تا بازی ذخیره دارم که بالا نمیاد چند روزه تین چه مسخره بازیه

  5. وقعاااا مسخرستت ینی چی؟؟ فیس بوک با این کار مسخرش ریده به خودش
    با این کارش حریم خصوصی رو نقض کرده ،، من ک واقعاا متنفرم از این کارش با این کار خشم کاربران رو برانگیتخه
    فیسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسبوک خیلییییییییییییییییییی چرتییی میدونی ک
    مزخرف ترین شبکهه اجتماعییی در طول تاریخخخ :((

  6. من واقعا کلافه شدم لطفا اگه کسی میتونه به من کمک کنه من یک ماهه میخوام یک اکانت بسازم نمیتونم یک دفعه میگه پسورد غلطه یک دفعه میگه …..

  7. من واقعا دیگه کلافه شدم – شماره تلفن من تغییر کرده با ایمیل هم نمی تونم لاگین بشم – میگه لطفا هویتتان را تایید کنید

    1. سلام منم امروز به این مشکل بر خوردم،برای شما درست شد؟؟؟چقدر طول میکشه تا درست بشه؟؟؟

  8. یک شبکه اجتماعی بسیر ضعیف با مقررات حیلی مسخره….یعنی اگر علیه کسی گزارش دروغ بفرستی بدون مقدمه اول اکانت طرف را غیر فعال میکنه بعد شروع میکنه به بررسی…جالب اینکه وقتی هم مسلم شد که گزارش دروغ بود با گزارش دهنده کاری نداره فقط کاربر فعال راچند روزی اسیر میکنه. حکایت ملا نصر الدین که گاو فراری را ول میکنه ….گاو بسته به درخت را کتک میزنه

    1. سلام دوسته عزیز چه مدت زمان طول کشید‌ به عکستون جواب بده اکانت درست بشه؟

    2. سلام الان دو روزه اکانت فیس بوک یهو خارج شد میخوتم دوباره وارد بشم میگه “هویت تان را تأیید کنید اطلاعات در دست بررسی است” و ” در حال حاضر نمی توانید از فیس بوک استفاده کنید”
      چقد طول میکشه این تأیید هویت؟؟ یه اکانت دیگه درست کردم اونم همینطور شد
      لطفااااااا جواب بدین

  9. ببخشید منم بازیم به فیسبوک وصله الان نمیاره عکسم فرستادم ولی عجله دارم میشه بگین ک چقدر طول میکشه تا شناسایی بشه؟😔😭

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا