تکنولوژی

نحوه فعال سازی Google Authenticator

 AuthenticatorGoogle اپلیکیشنی امنیتی است که می‌تواند از اکانتهای مختلف کاربر در مقابل نفوذ هکرها و سرقت پسوورد محافظت کند. راه اندازی این اپلیکیشن کار بسیار ساده ای است و از طریق پروسه‌ای که آن را «احراز هویت دو مرحله‌ای» (Two-facto Authentication) می‌نامند، از اکانت‌های شما محافظت می‌کند. از این اپلیکیشن می‌توان برای محافظت از اکانت‌های جی‌میل، فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و … استفاده کرد.

با فعال سازی این سرویس، هر بار که بخواهید وارد اکانت مورد نظرتان شوید، علاوه بر پسوورد همیشگی، باید کد اعلام شده توسط  Goggle authenticator را هم وارد کنید. این کد از طریق پیامک یا اپلیکیشن قابل دریافت است. نکته قابل توجه اینکه کدهایی که توسط این سرویس اعلام می شوند، هرچند ثانیه بر اساس الگوریتم ناشناخته‌ای تغییر می‌کنند و به‌همین دلیل احتمال هک شدن اکانت شما تقریبا غیرممکن می شود.

البته ارسال کد امنیتی از طریق پیامک، ضعف‌های به خصوصی دارد به‌همین دلیل پیشنهاد می‌شود که فقط از اپلیکیشن Google authenticator برای دریافت کد امنیتی استفاده کنید.

در اینجا نحوه فعال سازی این سرویس از طریق اپلیکیشن را برایتان توضیح داده‌ایم:

1. ابتدا اپلیکیشن Google Authenticator را از اپ استور اپل یا گوگل پلی به صورت رایگان دانلود کنید.

2. در این مرحله باید تایید هویت 2مرحله‌ای از طریق اکانت گوگل خود را انجام دهید. بنابراین ابتدا  به آدرس myaccount.google.com بروید سپس وارد اکانت گوگل خود شوید. در زیر گزینه Security and Sign-In گزینه‌ی «Two-Step Verification» را انتخاب کنید سپس در پایین صفحه گزینه «Authenticato app» را انتخاب کنید.

3. در این قسمت از بین دو گزینه اندروید و آیفون، نوع سیستم عامل خود را انتخاب کنید.

4. از طریق گوشی اپلیکیشن Google Authenticator را باز کنید و مطابق تصویر پایین گزینه + را لمس کنید.

5. در پایین صفحه با دو گزینه «Scan Barcode» و «Manual Entry» مواجه می‌شوید. در این قسمت باید یکی از دو گزینه موجود را انتخاب کنید.

فعال‌سازی از طریق اسکن کد QR کمی طول می‌کشد و ابتدا باید اپلیکیشن QR scanner را از اپ استور یا گوگل پلی دانلود کنید و از طریق اسکن کد QR بر روی نمایشگر کامپیوتر، مراحل تایید را انجام دهید. این روش کمی پیچیده است نیازمند زمان و حوصله کافی است.

اما با انتخاب گزینه Manual Entry، کار شما بسیار ساده‌تر خواهد بود چرا که گوگل یک کد 16 رقمی را ابتدا به ایمیل شما ارسال می‌کند. پس از دریافت کد 16 رقمی، کافی است آن را در قسمت زیر که مشخص کرده‌ایم کپی کنید. به‌همین سادگی!

ضمنا به‌خاطر باشید که گزینه «Time Based» حتما در حالت فعال قرار داشته باشد تا از این طریق همواره جدیدترین کد از طریق اپلیکیشن برای ورود به اکانت مورد نظر برایتان ارسال شود. حال که تمای مراحل را به‌پایان رسانده‌اید، هربار که بخواهید وارد اکانت مورد نظرتان شوید،علاوه بر پسوورد، از شما خواسته می شود که یک کد  6رقمی جداگانه را هم وارد کنید که این کد با ورود به اپلیکیشن Google Authenticator قابل مشاهده است. فراموش نکنید که این برنامه هر چند ثانیه یکبار کد امنیتی مورد نیاز برای ورود به اکانت را تغییر می‌دهد.

تبریک می گوییم، شما موفق شدید مراحل تایید هویت دومرحله ای را با موفقیت پشت سر بگذارید و اکانت خود را بیش از پیش محافظت کنید.

منبع : آی‌تی‌ایران

‫2,509 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا