تکنولوژی

روبات‌های ایلان ماسک کشتی می‌گیرند!

OpenAI، کمپانی هوش مصنوعی «ایلان ماسک» اخیرا نوعی روبات را طراحی کرده که قادر است کشتی ژاپنی بگیرد و حتی فوتبال بازی کند. روبات‌های هوش مصنوعی در حال پیشرفت فیزیکی هستند. شاید از لحاظ ظاهری کمی مضحک باشند اما هوش آنها از آنچه که فکرش را می‌کنید بالاتر است. روبات‌های شرکت OpenAI می‌توانند به‌خودشان نحوه فوتبال بازی کردن و کشتی گرفتن را آموزش دهند. این روبات‌ها از طریق پروسه آموزشی «Self-Play» می‌توانند نحوه اجرای این ورزش‌ها را یاد بگیرند. ضمنا این روبات‌ها پس از رقابت با دیگر ربات‌های مشابه خود قادرند توانایی‌های خود را در طول زمان تا حدودی ارتقاء بدهند.

گفته می‌شود این روبات‌ها با استفاده از پروسه Self-Play می‌توانند مهارت‌های مختلفی از جمله تکل کردن، تمارز کردن، ضربه زدن، توپ گیری و حتی شیرجه زدن را یاد بگیرند. این ربات‌ها در صورت انجام صحیح اهداف جوایزی را هم دریافت خواهند کرد و همچنین با شکست حریف خود به مرحله بعدی راه پیدا می‌کنند. ضمنا روبات‌های OpenAI با انجام صحیح دستورات و اهداف، هوشمندتر از قبل می‌شوند.

OpenAI، شرکتی با پشتیبان‌های بسیار قدرتمند از جمله «ایلان ماسک»، «سم آلتمن» و «PeterThiel» است که همواره در تلاشند تا تکنولوژی هوش مصنوعی را برای انجام وظایف زندگی روزمره انسان‌ها آماده کنند.

مطلب مرتبط: ایلان ماسک کیست؟

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا