تکنولوژی

Lightroom CC ، تازه‌ترین نرم‌افزار ادوبی

شرکت ادوبی یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهایش برای عکاسی یعنی  لایتروم را به روز کرده و البته تغییرات بزرگی را در زمینه  در مجموعه این پلت‌فرم ارایه داده است. اتفاقی که افتاده این است که نرم‌افزار Lightroom CC که تا پیش از این نسخه دسک‌تاپ این نرم‌افزار بود حالا با بهبودهای قابل توجه به  Lighroom Clasic CC تغییر نام یافته است. در کنار این ادوبی یک نرم‌افزار دسک تاپ جدید به نام Lightroom CC عرضه کرده که در واقع نسخه کم شاخ و برگ‌تر و البته مبتنی بر کلاد لایتروم است. این تغییر یک هدف ادوبی را در پی دارد و آن حرکت به سمت کلاد ( رایانش ابری ) و تغییر در مدل پرداخت هزینه نرم‌افزارها از خرید لایسنس به گرفتن اشتراک. 

برای نرم‌افزار جدید Lightroom CC هم چنین اتفاقی افتاده یعنی شما نمی‌توانید لایسنس همیشگی استفاده از آن را بخرید بلکه باید اشتراک ماهانه یا سالانه برای استفاده از آن پرداخت کنید که برای این نرم‌افزار ماهانه ۱۰ دلار است. 

نرم‌افزار لایتروم سال‌هاست محبوبترین نرم‌افزار ویرایش عکس برای عکاسان به شمار می‌رود و حالا در Lightroom CC نیز شاهد میراث اصلی لایتروم یعنی سادگی در ویرایش و دسته بندی مناسب هستیم. 

یک ویژگی خوب که مزیت کلاد به Lightroom CC اضافه کرده این است که می‌توانید بخشی از ویرایش را روی یک دستگاه  ( مثلا کامپیوتر ) و بخش دیگر ویرایش را روی دستگاه دیگر ( مثلا تبلت ) انجام بدهید. 

Lightroom CC از همان تکنولوژی ویرایش عکس فوتوشاپ و لایتروم ( کلاسیک) استفاده می‌کند ضمن اینکه شما می‌توانید عکسهای خود را نه فقط با پسوند JPEG بلکه RAW  هم روی کلاد ذخیره کنید. برای اشتراک گذاری راحت تر عکسها میتوان یک گالری روی لایتروم درست کرد و لینک آن را به شبکه های اجتماعی فرستاد. 

Lightroom Classic CC

هر چند به نظر می رسد که ادوبی آینده لایتروم را با  Lightroom CC مشخص کرده اما نرم افزار قبلی این شرکت تحت تاثیر این تازه وارد قرار نگرفته و به روزرسانی‌های قابل توجهی را پیدا کرده است. Lightroom Classic CC حالا به ویژگی‌های جدید کنترل ویرایش و پیش نمایش ، طیف های رنگ و … مجهز شده است. 

قیمت و تعرفه ها 

اگر ترکیبی از بهترین اپلیکیشن های ادوبی از جمله فوتوشاپ ، لایتروم و یا اسپارک را به همراه ۱ ترابایت فضای کلاد بخواهید باید ۲۰ دلار ماهانه پرداخت کنید. 

گزینه دیگر  این است که پلن Creative Cloud Photography را  خریداری کنید که حالا lightroom CC هم به آن اضافه شده و ۲۰ گیگابایت فضای کلاد هم به شما می‌دهد. هزینه این پلن ۱۰ دلار در ماه است. 

در اینجا میتوانید تعرفه های مختلف محصولات ادوبی را مشاهده کنید

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا