تکنولوژی

کور شدن دختر 21 ساله بر اثر افراط در بازی با موبایل

دختر 21 ساله چینی که یکی از طرفداران سرسخت بازی آنلاین Honour of Kings است، به دلیل انجام بیش از حد این بازی، تقریبا بینایی خود را از دست داده است. او حدود یک روز کامل را به انجام این بازی پرداخته است.

WU Xiajong که در یک شرکت مالی اعتباری کار می‌کند، طبق گقته اطرافیان در حالی که ساعت ها به انجام این بازی مشغول بوده، ناگهان بینایی چشم راست خود را از دست داده است. طبق گفته پزشکان، او به انسداد رگ‌های قرنیه در چشم راست خود دچار شده است. انسداد عروق قرنیه معمولا برای افراد سالخورده رخ می‌دهد که در اکثر موارد به نابینایی دائمی ختم می‌شود.

طبق گفته‌های اعضای خانواده او، Wu معمولا بین 7 تا 8 ساعت بدون وقفه بازی می کرد و حتی در حین بازی از غذا خوردن نیز خودداری می‌کرده. او در مصاحبه خود گفت: «اگر سر کار نروم، ساعت 6 صبح بیدار می شوم و تا 4 بعد از ظهر بدون وقفه Honour of Kings را بازی می‌کنم. سپس یکی دو ساعت غذا می‌خورم و استراحت می‌کنم و بعد تا ساعت 2 شب بازی کردن را ادامه می‌دهم. والدینم چندین بار به من هشدار داده بودند که ممکن است بینایی‌ام را از دست بدهم.» او در ادامه مصاحبه خود اعتراف کرد در تاریخ 1 اکتبر، تمام روز را به انجام این بازی اختصاص داده است و حدود ساعت 10 شب بینایی خود را ناگهان از دست داده و به بیمارستان انتقال داده شده است.

متخصصین بیمارستان معتقدند که این عارضه به دلیل مشاهده بیش از حد صفحه نمایش گوشی رخ داده است. از طرف دیگر دکتر دیوید آلامبی، مدیر یک کلینیک درمانی در لندن در مصاحبه خود گفته که تماشای بیش از حد نمایشگر گوشی موبایل تاثیر زیادی در بروز این بیماری نداشته است.

بازی آنلاین Honour of Kings یکی از محبوب‌ترین بازی‌های استراتژیک کشور چین محسوب می شود و طبق آمار در حال حاضر بیش از 200 میلیون کاربر در این کشور دارد. شرکت سازنده این بازی یعنی Tencent هم به تازگی مجبور شد کودکان زیر 12 سال را به انجام این بازی به‌مدت 1 ساعت در روز محدود کند.

منبع : آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا