تکنولوژی

رفع فیلتر Waze و اضافه شدن امکانات جدید

با رفع فیلتر از اپلیکیشن waze یکی از کاربردی‌ترین برنامه‌های نقشه ترافیکی دوباره در اختیار کاربران قرار گرفته  است. طی دو روز اخیر بسیاری از کاربران از در دسترس قرار گرفتن دوباره اپلیکیشن ویز خبر می‌دهند و این همزمان شده با برخی محدودیت‌های جدید که شرکت گوگل علیه کاربران ایرانی وضع کرده است. 

اپلیکیشن Waze به دلیل محاسبه دقیق ترافیک به صورت لحظه‌ای خیلی زود مورد توجه بسیاری از رانندگان به خصوص رانندگان آژانس، سرویسهای تاکسی اینترنتی و کاربران حرفه‌ای قرار گرفت. این اپلیکیشن با به روزرسانی سریع طی یکی دوسال اخیر مرتبا بهبودهای قابل توجهی داده و هرچند عملا توسط گوگل خریداری شده اما حتی در مقایسه با سرویس Google Map مسیریابی دقیق‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌داده است. 

اپلیکیشن waze رابط کاربری ساده‌ای دارد و در عین حال با فراهم کردن امکان ارایه اطلاعات توسط کاربران– مثل محل حضور پلیس – به یک اپلیکیشن تعاملی تبدیل شده است. با این همه این اپلیکیشن اسفندماه سال گذشته به دستور دادستانی فیلتر شد. 

واعظی، وزیر ارتباطات وقت،  در آن زمان به خبرنگاران گفته بود:  با توجه به اینکه نرم‌افزار جایگزین برای این نرم افزار وجود دارد، مردم از نرم‌افزار جایگزین استفاده کنند و مشکلی پیش نمی‌آید.

در همین حال اپلیکیشن Waze در تازه‌ترین به روزرسانی خود از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. کاربران حالا هم می‌توانند زبان برنامه را به فارسی تغییر دهند و به این ترتیب تمام منوها و تنظیمات و آدرسها به صورت فارسی نمایش داده می‌شود. از سوی دیگر امکان جست وجوی صوتی waze نیز حالا به زبان فارسی هم امکان پذیر است. به این ترتیب به جای نوشتن یک مکان یا آدرس میتوان با فشردن دگمه میکروفن کنار بخش جست وجو به زبان فارسی نام مکان را گفت و جست و جو را انجام داد. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا