تکنولوژی

کدام گوشی‌ها از اندروید اوریو پشتیبانی می‌کنند؟

در چند هفته اخیر، سردرگمی شدیدی درباره اینکه کدام اسمارت‌فون‌ها آپدیت 8.0 سیستم عامل اندروید را دریافت می‌کنند، به‌وجود آمده است. کمپانی گوگل به‌تازگی اعلام کرده که آخرین آپدیت اندروید اوریو را برای گوشی‌های پیکسل و نکسوس عرضه خواهد کرد. در حالی که قرار است تنها برخی از مدل‌های جدیدر نکسوس به این آپدیت مجهز شوند، گوگل در حال رایزنی با دیگر تولیدکنندگان اسمارت فون‌ اندرویدی از جمله موتورولا، سامسونگ، اچ‌تی‌سی، شیائومی و غیره است تا بتواند تعداد بیشتری از پرچمداران و محصولات این شرکت‌ها را هم از اندروید اوریو بهره‌مند کند.

اندروید اوریو به امکانات جدید و متعددی مجهز شده است. بزرگترین تغییر ظاهری این نسخه از اندروید را هم می‌توان تغییر کلی ساختار بخش تنظیمات دانست که در آن متن گزینه‌ها به رنگ خاکستری تیره و رنگ پیش‌زمینه منو نیز به سفید یک‌دست تغییر یافته است. گفته می‌شود اندروید اوریو بالاخره مشکل مصرف باتری گوشی در حین استند بای را نیز حل خواهد کرد. بی صدا کردن و غیرفعال کردن نوتیفیکیشن‌ها، استفاده همزمان از د اپلیکیشن و پشتیبانی از ویژگی Autofill هم از دیگر ویژگی‌های جدید اندروید اوریو به‌شمار می‌آیند.

در hnhliمی‌توانید لیست شرکت‌ها و اسمارت‌فون‌هایی که قرار است اندروید اوریو را دریافت کنند را مشاهده کنید.

شیائومی

شیائومی که اخیرا با همکاری گوگل اسمارت‌فون مدل Mi A1 را تولید کرده، به علاقه‌مندان قول داده که تا پایان سال نسخه 8.0 اندروید را برای دارندگان این گوشی عرضه کند. جدا از این گوشی، اسمارت‌فون‌های زیر نیز اندروید اوریو را به‌زودی دریافت خواهند کرد:

 Mi Mix2

،Redmi Note4

Redmi 4

Redmi 4A

Mi Max2

Mi 6

Mi Note3

 دیگر مدل‌های شیائومی از جمله Redmi Note3 و Redmi Note2 از نسخه 8.0 اندروید پشتیبانی نخواهند کرد.

سامسونگ

کمپانی سامسونگ امسال قصد دارد اندروید اوریو را برای بسیاری از محصولات خود منتشر کند. علاوه بر پرچمداران جدید این شرکت یعنی گلکسی اس8 و گلکسی نوت8 اسمارت‌فون‌های زیر هم از اندروید اوریو پشتیبانی خواهند کرد:

گلکسی اس8 اکتیو

گلکسی اس7

گلکسی اس7 اج

گلکسی اس7 اکتیو

گلکسی ای7 (2017)

گلکسی ای5 (2017)

گلکسی ای3 (2017)

گلکسی جی7(2017)/ جی7 پرو

گلکسی جی5 (2017)/ جی5 پرو

گلکسی جی7 مکس

گلکسی سی9 پرو

گلکسی سی7 پرو

گلکسی تب اس3

صاحبین دیگر مدل‌های اسمارت‌فون‌های سامسونگ از جمله اس6 و اس6 اج موفق به دریافت اندروید اوریو نخواهند شد.

نوکیا

کمپانی تولیدکننده اسمارت‌فون‌های نوکیا یعنی HMD Global هم اعلام کرده که اندروید اوریو به‌زودی برای اسمارت‌فون‌های مدل نوکیا3، نوکیا5، نوکیا6 و پرچمدار این شرکت یعنی نوکیا8 عرضه خواهد شد. در خبرهای مرتبط آمده که نوکیا8 در تاریخ 26 سپتامبر و ابتدا در کشور هند رسما عرضه خواهد شد. قیمت این پرچمدار جدید نوکیا هم حدود 695 دلار اعلام شده است.

موتورولا/ لنوو

شرکت موتورولا اخیرا اعلام کرده اسمارت‌فون‌های زیر از اندروید اوریو پشتیبانی خواهند کرد و به‌زودی آپدیت آن را دریافت می‌کنند:

موتو Z

موتو Z Droid

موتو Z Force Droid

موتو Z Play

موتو Z Play Droid

موتو Z2 Play

موتو Z2 Force Edition

موتو X4

موتو G5

موتو G5 Plus

موتو G5S

موتو G5S Plus

دیگر مدل‌های این شرکت از جمله موتو G3 و موتو X Style هم قادر به دریافت نسخه جدید اندروید نخواهند بود.

همچنین اسمارت‌فون‌های مدل K8، K8 Plus و K8 Note شرکت لنوو نیز قرار است اندروید اوریو را به‌زودی دریافت کنند.

گوگل

تمامی مدل‌های اسمارت‌فون پیکسل این شرکت به‌علاوه نکسوس 5ایکس، نکسوس 6پی و نکسوس Player هم از اندروید اوریو پشتیبانی می‌کنند

سونی

شرکت سونی هم لیست بلند بالای اسمارت‌فون‌هایی که قرار است اندروید 8.0 را دریافت کنند را منتشر کرده است:

اکسپریا X

اکسپریا X Performance

اکسپریا XZ

اکسپریا X Compact

اکسپریا XZ Premium

اکسپریا XZs

اکسپریا XA1/Xa1 Ultra/XA1 Plus

اکسپریا تاچ

وان پلاس

این شرکت چینی که مدل‌های خیلی متنوعی ندارد، اعلام کرده که وان‌پلاس 5، وان‌پلاس 3 و وان‌پلاس 3T از اندروید اوریو پشتیبانی خواهند کرد. البته گفته می‌شود که اسمارت‌فون جدید این شرکت هم که قرار است به زودی معرفی شود، به اندروید نسخه 8.0 مجهز خواهد بود.

هوآوی

این کمپانی چینی هم نام 6 اسمارت‌فون این شرکت را که قرار است از آخرین نسخه اندروید پشتیبانی کنند را اعلام کرده است:

P10

Honor 8

Honor 8 Lite

Honor 6X

Mate 9

ال‌جی

ال‌جی هنوز به طور رسمی لیستی را منتشر نکرده اما انتظار می‌رود جدیدترین اسمارت‌فون‌های این شرکت یعنی G6 و Q6 به اندروید اوریو آپگرید شوند. البته احتمال دارد که مدل‌های G5، V20 و Q8 هم اندروید 8.0 را دریافت کنند.

ایسوس

ایسوس هم قصد دارد تعداد زیادی از اسمارت فون‌های خود را به اندروید اوریو مجهز کند. علاوه‌بر پرچمدار جدید این شرکت یعنی «Zenfone 4»، اسمارت‌فون‌های زیر نیز از اندروید 8.0 پشتیبانی خواهند کرد:

Zenfone Pro

Zenfone Go

Zenfone Live

Zenfone 3s Max

Zenfone AR

Zenfone 3 /Zoom/Max/ Deluxe 5.5/Ultra

Oppo/Vivo

این دو شرکت چینی در مقایسه با دیگر تولیدکنندگان اندرویدی، از لحاظ پشتیبانی از نسخه‌های جدید اندروید خیلی خوب عمل نمی‌کنند. این شرکت‌ها هنوز لیست اسمارت‌فون‌هایی که قرار است از اندروید اوریو پشتیبانی کنند را منتشر نکرده‌اند اما احتمال می‌رود X9 و X9 Plus از شرکت Vivo و F3 Plus، R11 و R11 Plus از شرکت اوپو بتوانند به اندروید اوریو مجهز شوند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا