تکنولوژی

دانلود کنید : اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی iOS 11

  یکی از مهمترین امکانات iOS 11 تکنولوژی ARKit است که در واقع SDK یا به نوعی بسته نرم‌افزاری مورد نیاز برای تولید اپلیکیشن‌های مبتنی بر واقعیت مجازی را در اختیار برنامه نویسان قرار می‌دهد. به همین سبب با عرضهiOS 11  به طور طبیعی منتظر اپلیکیشن های هیجان انگیز و کاربردی که بر پایه این تکنولوژی ساخته شده‌اند  هستیم. البته فعلا فقط تعداد محدودی اپلیکیشن که بر اساس ARKit تولید شده‌اند را در دسترس داریم که البته همین اپلیکشن‌ها پتانسیل بالای این تکنولوژی را به ما نشان می‌دهد. 

در حال حاضر اگر شما آی پد پرو، آیفو ن۶ اس و ۶ اس پلاس ، ۷ و ۷ پلاس ، آیفون SE یا آیفون ن۸ و ۸ پلاس دارید می‌توانید iOS 11 را نصب کرده و از داشتن این اپلیکشن‌ها روی دستگاه خود لذت ببرید. البته ما در اینجا اسکرین شات‌هایی را از این اپلیکیشن‌ها نشان خواهیم داد اما با توجه به اینکه حس تصاویر دو بعدی با سه بعدی کاملا متفاوت است توصیه می‌کنیم قضاوت خود را درباره این تکنولوژی به بعد از تجربه واقعی آن موکول کنید و البته در نظر داشته باشید این تازه قدم‌های اول است. 

 

World Brush

یکی از جذاب‌ترین اپلیکشنهای ارایه شده با این تکنولوژی World Brush است . این برنامه به شما اجازه میدهد که شکلهای سه بعدی را در هر نقطه ای که دوست دارید طراحی کنید. این طرحها در آن نقطه باقی می مانند و حتی بعدها میتوانید دوباره آنها را ببینید ( مثلا شکلی را در یک اتاق بکشید و بعد به اتاق دیگری بروید و برگردید می‌بینید که هست) . آنها درست در آن نقطه ای باقی می مانند که طراحی شده اند و اگر آنها را حذف نکنید برای همیشه آنجا هستند. نکته جالب اینکه شما میتوانید چیزی را در فضاهای عمومی مثل خیابان طراحی کنید و یا بنویسید و آن شکل آنجا میماند و دیگرانی که از این اپلیکیشن استفاده میکنند میتوانند آن را ببینند  ( داستانها و فیلمنامه‌های جذابی از هم اکنون در ذهن نویسندگان و فیلمنامه نویسان جرقه می زند) . البته پوکمن‌گو تازگی بیش از اندازه این تکنولوژی را از شما خواهد گرفت چون پیدا کردن پوکمن‌ها در مکان‌های مختلف هم مشابه چنین مدلی بود.

 

Edmunds

اگر یک پارکینگ دارید و میخواهید ببینید ماشینی که دوست دارید به زودی بخرید در آن پارکینگ جا می‌شود یا چقدر جا می‌گیرد  این اپلیکیشن مورد نیاز شماست. این برنامه میتواند طرح شماتیکی از خودرو را شامل شکل بدنه و سایز آن را درست جلوی شما ایجاد کند هزاران خودرو قابل انتخاب کردن هستند البته توجه داشته باشید تصویر واقعیت مجازی خودروها شبیه تصویر واقعی آنها نیست. 

 

Stack AR

این اپلیکیشن یک بازی ابتدایی ساخت بلوک را درست در جلوی شما ایجاد میکند. بازی بسیار ساده است اما برای اینکه مزه‌ای از واقعیت مجازی را به دوستانتان نشان بدهید بازی جالبی است. 

 

Thomas and Friends

یک بازی ساده برای ساخت یک مجموعه در مقابل خودتان روی زمین که به خصوص میتواند برای نشان داد قابلیتهای AR ( واقعیت مجازی ) به کودکان بسیار مفید باشد. این بازی تنها اپلیکیشن واقعیت مجازی است که اپل آن را در صفحه نخست اپ استور تبلیغ کرده است. 

 

Housecraft

این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد که شما قبل از خرید مبلمان یا تخت خواب یا دیگر وسایل آن را داخل اتاق خانه خود در بخشی که مایل هستید قرار بدهید آن را  تصویر کنید.  میتوانید از زاویه‌های مختلف به مبل یا صندلی مورد نظر نگاه کنید تا متوجه میزان انطباق آن با سایر وسایل خانه بشوید. اپلیکیشن در داخل خود تعداد زیاد و انواع مختلف مبلمان را برای تست کردن در اختیار کاربر قرار می‌دهد و میتوانید سایز صندلی یا تخت و میز را تغییر دهید . نکته جالب اینکه میتوانید از قراردادن وسایل در گوشه خانه فیلم تهیه کنید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.  این اپلیکیشن یکی از کاربردی‌ترین امکانات واقعیت مجازی را در اختیار ما قرار می‌دهد و احتمالا شبیه اپلیکیشن‌های مشهوری است که  قرار است توسط IKEA و Wayfair به زودی ارایه شود. 

 

AR MeasureKKit

این اپلیکیشن همچنان که از نام آن مشخص است دقیقا کارش اندازه گرفتن  چیزها ( مثلا فرش یا میز ) به صورت واقعیت مجازی است. این اپلیکیشن میتواند یک دموی خوب برای نشان دادن قابلیتهای واقعیت مجازی به دوستانتان باشد. قبلا در آی تی ایران درباره این اپلیکیشن گفته بودیم

این مطالب را هم درباره واقعیت مجازی بخوانید : 

پاسخ گوگل به ARKit اپل

خبر بد برای مدلهای قدیمی محصولات اپل

با قلم اپل و ARKit مجسمه طراحی کنید

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا