تکنولوژی

حمله به کارکنان سفارت آمریکا با سلاح صوتی مخفیانه

پس از شیوع یک بیماری مضمن و عجیب در بین کارکنان سفارت آمریک در کوبا، حال احتمال داده می شود که عامل اصلی این بیماری «یک سلاح صوتی» مخفی باشد. کارکنان سفارت آمریکا در کوبا از علائم مختلفی از جمله ناشنوایی، سرگیجه و تهوع و کمبود هوشیاری رنج می‌برند.

روز گذشته زمانی که خبرگزاری آسوشیتد پرس اعلام کرد قربانیان این بیماری به 21 نفر افزایش پیدا کرده، اوضاع پیچیده‌تر شد. اینبار خانواده‌های دیپلمات‌های کانادایی حاضر در کوبا به این علائم دچار شده‌اند.  دولت کوبا در حال حاضر وجود هرگونه دستگاه و سلاح به‌خصوص که با این بیماری‌ها ارتباط داشته باشد را تکذیب کرده است.

این اتفاق می‌تواند به‌دلیل استفاده از یک سلاح مخفیانه باشد که با استفاده از نیروی صوتی به قربانبان صدمه می‌زند. «جان اوگالای» رئیس هیئت مدیره دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در اینباره می‌گوید: « نظریه استفاده از سلاح صوتی جالب و کمی منطقی است اما باور اینکه چنین سلاحی وجود داشته باشد واقعا سخت است.»

سلاح‌های صوتی امروزی مانند نارنجک‌های صوتی و یا توپ‌های صوتی که به‌منظور متفرق کردن معترضین به‌کار گرفته می‌شوند، صدای بسیار بلند و گوش خراشی دارند و تاثیرات آنها نیز به صورت کاملا لحظه‌ای اعمال می‌شودو هیچ‌کس این سلاح‌ها را «مخفیانه» تلقی نمی‌کند. یکی از محققین بازنشسته‌ای که در گذشته در نیروی هوایی بر روی تاثیرات صوت تحقیق می‌کرده، در اینباره می‌گوید: « احتمالا بسیاری از محققینی که بر روی این مسئله تحقیق می‌کنند، خواهند گفت که این علائم نشان‌دهنده به‌کارگیری نوعی سلاح صوتی مخفیانه است که البته شخصا به چنین قضیه‌ای معتقد نیستم.»

خبرگزاری آسوشیتد پرس در آخرین گزارش خود نوشته که بنا به گفته برخی از مقامات ناشناخته آمریکایی، احتمال اینکه این علائم و بیماری بر اثر استفاده از نوعی سلاح فراصوتی که تشخیص آن با گوش غیر مسلح غیرممکن است رخ داده باشد بسیار زیاد است. مقامات معتقدند که این حملات نیمه شب و هنگامی که افراد خواب بوده‌اند اتفاق افتاده و احتمالا قربانیان هنگام حمله، تنها کمی لرزش و صدای ناچیز را احساس کرده‌اند. با این حال قربانیان به‌ هیچ وجه چنین صدا یا لرزشی را به‌یاد نمی‌آورند.

منبع : آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا