تکنولوژی

شکست اپل در معرفی Face ID

اپل در مراسم دوازدهم سپتامبر خود آیفون 8، 8 پلاس، اپل واچ 3، اپل تی‌وی‌ 4 کی و از همه مهمتر آیفون 10 را معرفی کرد. با کلیک بر روی نام هرکدام از محصولات می‌توانید اطلاعات بیشتری به‌دست بیاورید. این مراسم مثل همیشه به شادی و خوبی برگزار نشد و نارضایتی‌های فراوانی را به همراه داشت. بسیاری از کاربران از کیفیت پایین مراسم صحبت کرده‌اند و تپق زدن‌های فراوان افراد روی صحنه گفتند و اغراق‌های بی‌پایان تیم کوک برای فناوری‌های معمول دنیا! اما از همه این‌ها که بگذریم بدترین اتفاق این مراسم لحظه‌ای بود که اپل تصمیم داشت برای اولین بار سیستم تشخیص چهره خود یعنی Face ID را به دنیا معرفی کند و این معرفی با شکست روبه‌رو شد و کار نکرد و در نهایت فدریقی را مجبور کرد تا پسورد 6 رقمی خود را وارد کند تا صفحه آیفون باز شود.

این اتفاق در روز دمو و معرفی یک سرویس جدید از طرف کمپانی اپل آن هم در دهمین سالروز تولد آیفون موضوع را مهمتر هم می‌کند. آنباکس تروپی (یکی از کانال‌های مشهور یوتیوب) این موضوع را با دقت بیشتری بررسی کرده است که ویدئوی آن را در ادامه می‌بینید.

برای این جریان چند دلیل هم آورده شده است، مثلا برخی گفتند پشت صحنه چند نفر سعی کرده‌اند تا این سیستم را تست کنند و موفق نشدند و همین امر باعث شده تا زمان دمو face id شکست بخورد اما از طرف دیگر فدریقی که مسئول معرفی این سرویس جدید بود و قاعدتا بیشتر از ما می‌داند پس از کارنکردن سرویس face id صورت خود را پاک می‌کند که همین امر این ترس را ایجاد می‌کند که شاید اگر صورت شما عرق کرده باشد و یا به آن کرم زده باشید، دیگر face id قادر به شناسایی شما نباشد! به هر حال برای اطلاع از نحوه کار این دستگاه و سرویس جدید face id باید چند ماه دیگر منتظر بود و با دقت بیشتری آن را بررسی کرد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا